خسارت ۷۰ درصدی به خرمای بم

فرماندار بم گفت: به محصول خرمای امسال بم وشهرستان های شرقی استان بیش از۷۰ درصد خسارت وارد شده است.

خسارت ۷۰ درصدی به خرمای بمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، شهسوارپور فرماندار بم به عنوان نماینده مردم شرق استان کرمان با تولید ۲۰۰ هزار تنی، ۴ شهرستان جنوبی استان کرمان در محصول خرما گفت: در سال ۹۷ صادرات خرما وضعیت ۲ برابری داشت و به ۸۰ هزار تن و به ۵۰ کشور رسید که ظرفیت خوبی برای ارزآوری به کشور است.

او با بیان اینکه با توجه به تصمیم گرفته شده برای جلوگیری از صادرات خرما در ماه رمضان تصریح کرد: این موضوع باعث شد تا مقداری خرما در سردخانه باقی بماند و اوایل فصل برداشت دچار مشکل شویم.

شهسوارپور افزود: در بحث اصلاح فرآیند از برداشت تا بازاریابی محصول خرما نیازمند حمایت همه جانبه استاندار هستیم.

او به مشکلات خرمای امسال از جمله خشک شدن خوشه خرما که در برخی باغ‌ها سبب خسارت ۷۰ درصدی شده است، گفت: با توجه به بیمه نکردن محصول برخی از کشاورزان نیازمند حمایت هستند.

فرماندار بم یکی از مشکلات اساسی و مهم را مشکل صنعت خودروسازی عنوان کرد و بیان داشت: گرچه از تعدیل نیرو جلوگیری کرده ایم؛ ولی، این صنعت احتیاج به نقدینگی دارد و پرداخت تسهیلات تسریع شود.

او به انتقال آب از سد نسا به بم و بروات و ۳ شهرستان بعدی نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه پیشرفت ۵۰ درصدی داشته است و نیازمند نگاه ویژه است تابتوانیم امسال انتقال آب به شهر بم و براوات را انجام بدهیم و بسیاری از مشکلات را برطرف کنیم.

شهسوارپور به بحث بهداشت و درمان و اولویت به این بخش نیز اشاره کرد و گفت: سه شهرستان تازه تاسیس نیز نیازمند حمایت هستند.

فدایی استاندار کرمان نیز از اقدامات صورت گرفته برای پرداخت تسهیلات به بخش خودروسازی سخن گفت و از فرماندار بم خواست اقدامات لازم برای کاشت ۲ هزار هکتار نهالکاری در شرق استان صورت گیرد تا برنامه برای نهالکاری ۶ هزار هکتاری تحقق یابد.

مرجان شاکری مدیرکل محیط زیست استان کرمان درجلسه شورای اداری استان گفت:  تولید و رونق تولید باید براساس توسعه پایدار و توسعه متوازن صورت گیرد و سرمایه گذار باید برای حق مردم قوانین محیط زیست را رعایت کنند.

انتهای پیام/ح

خسارت به خرمای بم بالا بود

برچسب ها: خرما ، خسارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار