شیشه عمر تلویزیون در دست مخاطبان

معاون امور استان‌های رسانه ملی در بجنورد گفت: مخاطبان سرمایه اصلی تلویزیون هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی دارابی معاون امور استان‌های رسانه ملی در در کمیسیون سیما‌ی بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استان‌های صدا و سیما در بجنورد گفت: مخاطبان سرمایه اصلی تلویزیون هستند و محتوای مناسب، حفظ زبان و گویش محلی لازمه تولیدات سیما برای رقابت با سایر رسانه هاست.

دارابی افزود:رابطه مخاطبان با تلویزیون رابطه معناداری است که با توجه به کثرت رسانه‌ها و سلایق مخاطبان باید تلویزیون تلاش کند با تولید برنامه‌های با محتوا و مخاطب محور علاوه بر حفظ مخاطبان فعلی، مخاطبان جدیدی را نیز جذب کند.

او اظهار کرد: امروز رسانه‌ها اولویت‌های ذهنی و رفتاری ما را تعیین می‌کنند و تاثیر گسترده‌ای در جامعه دارند و همگرایی و هویت یابی از ویژگی‌های مثبت آن است.

او با اشاره به رشد روز افزون تکنولوژی و ماهواره‌ها، خاطر نشان کرد: تلویزیون در رقابت با رسانه‌های نوین است و برای پیش افتادن از این رسانه‌ها باید ساز و کار مناسبی برای خود پیدا کند.

معاون رسانه ملی همچنین با تأکید براینکه گرایش مخاطبان در سراسر دنیا و بخصوص ایران به سمت شبکه‌های محلی است و شبکه‌های محلی بعد از شبکه ۳ رتبه دوم را به لحاظ بیننده و رضایتمندی دارد از برنامه سازان، مدیران و دست اندر کاران سیمای مراکز استان‌ها خواست با تولید برنامه‌های با محتوا و فاخر برای جلب رضایت مخاطبان و همچنین حفظ زبان و گویش‌های محلی احتمام ویژه‌ای داشته باشند.

دارابی با بیان اینکه اساس کار تلویزیون هویت و غنای بصری است گفت: باید تولید کنندگان و برنامه سازان با تولید برنامه‌های جذاب با شرایط روز جامعه پیش بروند.
 حسین فاطمی رئیس کمسیون سیما نیز جشنواره تولیدات مراکز صداوسیما را فرصتی برای گردهمایی اندیشه ها، ایده‌ها، فنون و هنر عنوان کرد و گفت: این جشنواره نمادی از همگرایی استانی برای کمک به توسعه پایدار مناطق کشور است و شتاب بخشیدن به تولیدات محلی استعداد ها‌ی مختلف را شکوفا می‌کند.

او با بیان اینکه سال گذشته ۵۰ برنامه شاخص در مراکز استان‌ها شناسایی شده است، افزود: تولید آثار فاخر و با کیفیت در شبکه‌های استانی از اولویت‌های سازمان است و امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ تولیدات فاخر به ۱۲۰ برنامه شاخص افزایش یابد.
در پایان از ۹۵ اثر برتر در بخش اصلی و ۳۰ اثر نیز در بخش جنبی تقدیر و جوایزی شامل لوح، دیپلم افتخار و تندیس از صاحبان اثر قدر دانی شد.

انتهای پیام/ ر

شیشه عمر تلویزیون در دست مخاطبان

برچسب ها: صدا وسیما ، تلویزیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.