معاون امور استان‌های سازمان صدا وسیما در بجنورد؛

باید هر اثر پژوهشی ضمانت اجرایی داشته باشد/ مشکل کمبود نیروی انسانی کارآمد و حرفه‌ای داریم

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما گفت: باید یک نسبت معنادار بین پژوهش و اثر هنری تعریف کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی دارابی معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما در نشست کمیسیون پژوهش بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها در بجنورد گفت: نبود نگاه و رویکرد پژوهش و تحقیق به مثابه روش برنامه سازی حرفه‌ای، نیروی انسانی کارآمد و حرفه‌ای و کمبود اعتبارات سه مشکل عمده حوزه پژوهش صدا و سیماست.

دارابی افزود:بودجه و اعتبارات حوزه پژوهش در کشور ضعیف بوده و این مهم به سایر حوزه‌ها نیز سرایت کرده است.

او با بیان اینکه مصمم هستیم اعتبارات حوزه پژوهش به طور جدی و مجزا در نظر گرفته شود، افزود: نمی‌شود برای تولید یک سریال چندین میلیارد هزینه کرد، اما برای پژوهش آن کار تنها ۱۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص داد؛ بنابراین این‌گونه کار‌ها نباید انجام شود.

معاون امور استان‌های صدا و سیمای کشور با تاکید بر اینکه بودجه و اعتبار پژوهش از همان سهم تولید باید در نظر گرفته شود خاطرنشان کرد: هر اثر هنری باید مبتنی بر مسئله عقلانیت پژوهش و تحقیقات باشد چراکه در غیر اینصورت باطل و بی معناست.

دارابی نبودنگاه و رویکرد پژوهش و تحقیق به مثابه روش برنامه‌سازی حرفه‌ای، نیروی انسانی کارآمد و حرفه‌ای و همچنین کمبود اعتبارات را سه مشکل عمده حوزه پژوهش صدا و سیما عنوان کرد و اظهار کرد: برنامه‌های صدا و سیما باید جریان‌ساز و اثرگذار باشد چرا که در غیر این صورت تنها رفع تکلیف صورت گرفته است.

او با بیان اینکه مسئولیت حل تمام مشکلات بشریت بر عهده صدا و سیما نیست، اذعان داشت: برنامه‌هایی که در رادیو، تلویزیون و فضای مجازی و هر آنچه که به نام صدا و سیمای استان‌ها تولید می‌شود می‌بایست مبتنی بر برنامه پنج ساله ابلاغ شده از سوی سازمان صدا و سیما باشد.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما با اشاره به سیاست‌ها، برنامه‌ها، ضوابط و خط مشی‌های برنامه‌ریزی ابلاغی از سوی سازمان صدا و سیما، افزود: اسلام، ایران، انقلاب اسلامی، زبان و ادب فارسی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، مردم سالاری دینی، آسیب‌های اجتماعی، وضعیت رسانه ملی برای مخاطبان و افزایش توان رقابت با سایر شبکه ها، حفظ مخاطبان فعلی و جذب مخاطبان جدید و برنامه داشتن برای هر جنس و قشر و در نهایت امید آفرینی و نشاط اجتماعی جزء مسائل اصلی کشور است که باید صدا و سیما آن‌ها را مورد توجه قرار دارد.

دارابی با بیان اینکه صدا و سیمای هر استان علاوه بر اجرای وظایف کلان کشوری، ۱۰ وظیفه دیگر استانی نیز دارند، تصریح کرد: تدوین پیوست رسانه‌ای توسعه پایدار، انسجام بین اقوام و مذاهب، ظرفیت سازی جهت حوزه توریسم، کمک به جذب و جلب سرمایه‌گذاری، اهتمام در حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی از جمله ویژگی‌ها و وظایف مشترک بین استان‌های کشور است.
انتهای پیام/ ر

باید هر اثر در پژوهش ضمانت اجرایی داشته باشد/ مشکل کمبود نیروی انسانی کارآمد و حرفه‌ای داریم

برچسب ها: صدا وسیما ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.