استفاده از کابل شارژ دیگران ممنوع!

به گفته متخصصان امنیت سایبری، استفاده شارژ دیگران در سال ۲۰۱۹، کار پر ریسکی محسوب می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، برای همه ما اتفاق افتاده که شارژ گوشی هوشمند یا تبلتمان، خالی شده و کابل شارژرمان هم همراهمان نباشد. قرض گرفتن شارژر دیگران (حتی یک غریبه) اصولا کار خطرناکی به نظر نمی‌رسد. 

استفاده از کابل شارژ دیگران ممنوع!


بیشتربخوانید: ماندن گوشی در شارژ از شب تا صبح، ایرادی دارد؟


چارلز هندرسون، رئیس بخش امنیتی IBM می‌گوید: «بعضی چیز‌ها هستند که از دیگران قرض نمی‌گیریم. مثلا مسواک. مسلما هیچ کس چنین چیزی را از یک غریبه (یا حتی آشنا) قرض نمی‌گیرد و یکی دیگر خریداری می‌کند. در مورد شارژ‌ها هم باید همین اتفاق بیفتد. باید بین مردم جا بیفتد که شارژرها، وسیله شخصی محسوب می‌شوند.»


رسون یک تیم متشکل از هکر‌ها را مدیریت می‌کند. مشتریان، این هکر‌ها را استخدام می‌کنند تا برای مشخص شدن نقاط آسیب پذیر در سیستم‌هایشان، کامپیوترشان را هک کنند. از زمانی که ثابت شد چطور می‌توان از طریق کابل‌های شارژ، سیستم کامپیوتری کاربران را هک کرد و به آن دسترسی پیدا کرد، موج نگرانی‌های زیادی در این‌باره ایجاد شده است.

هفته گذشته، طی نمایشگاه سالیانه هکینگ DEF CON در لاس وگاس، یک هکر نشان داد که چطور یک کابل شارژ لایتنینگ آیفون با تعبیه یک ایمپلنت، تبدیل به یک ابزار هک می‌شود. این هکر ثابت کرد که کابل شارژ، به محض اتصال به دستگاه مک، به راحتی از راه دور، تبدیل به ابزاری برای کنترل کامپیوتر مک می‌شود.

هندرسون می‌گوید که کابل‌های دستکاری شده در حال حاضر، زیاد نیستند. اما اصلا بعید نیست که عموم کاربران خیلی زود با این ابزار روبرو شوند. زیرا نتیجه مطلوبی برای هکران دارد و به علاوه، شناسایی آن چندان کار ساده‌ای نیست.

هندرسون در ادامه سخنان خود می‌گوید: «در حال حاضر، خطر بزرگ تری که از کابل‌های شارژ دستکاری شده وجود دارد، ایستگاه‌های شارژ USB است که مثلا در مکان‌هایی مانند فرودگاه‌های برخی شهر‌ها وجود دارد. منظور، خروجی یو‌اس‌بی موجود در ایستگاه‌های شارژ است که چند نمونه از دستکاری را در آن‌ها شاهد بوده‌ایم.»

خروجی یو اس بی موجود در ایستگاه‌های شارژ دستگاه در فرودگاه ها، می‌تواند هدف هکر‌ها قرار گیرد. هندرسون اضافه می‌کند: «باید مراقب باشید که دستگاه خود را از چه طریقی به برق وصل می‌کنید. در دنیای کامپیوتر، استفاده از کابل شارژ دیگران، مثل استفاده از رمز عبور دیگران است. پس حواستان را بیشتر جمع کنید.»

منبع: آی تی رسان

انتهای پیام/

چرا نباید از کابل شارژ دیگران استفاده کنیم؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار