سازمان اتوبوسرانی مشهد روزانه ۹۵۰ هزار مسافر را جابجا می کند

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت:در حال حاضر سازمان اتوبوسرانی مشهد با۱۵۰ خط به مسافران خدمت رسانی می‌کند.

سهم ۱۷ درصدی اتوبوسرانی در حمل و نقل عمومی مشهد مقدس

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  سید مهدی حسینی پویا مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد در نشستی خبری با اصحاب رسانه گفت:سازمان اتوبوسرانی در طول روز حدود ۹۵۰ هزار نفر را جابجا می کند و میانگین زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه‌های سطح شهر یازده دقیقه می‌باشد.

او تصریح کرد: در حال حاضر  ۱۵۰ خط در سطح شهر به مسافران خدمت رسانی می‌کنند؛روزانه تعداد ۹۱۹۰۰ مسافر از خط یک بی آر تی و حدود ۷۵ هزار مسافر از خط سوم بی آر تی استفاده می‌کنند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت : از مجموع ۳۳۱۲ ایستگاه در سطح شهر در حال حاضر ۱۹۰۰ ایستگاه بدون سایبان می‌باشد؛در حال تجهیز و بازسازی حدود ۳۰۰ دستگاه اتوبوس هستیم و تا کنون ۱۰۰ دستگاه کولر برای اتوبوس‌های فاقد سیستم سرمایشی تهیه شده است و سعی خواهیم کرد تا حد امکان اکثر اتوبوس‌های این سازمان را سیستم کولر تجهیز نماییم.

حسینی پویا افزود:در اربعین حسینی تعداد یکصد دستگاه اتوبوس به نجف اعزام خواهیم کرد و با استفاده از تعداد بیشتر اتوبوسران، حداکثر زمان خدمت رسانی را انجام می‌دهیم و همچنین در دهه‌ی آخر صفر در جاده‌های برون شهری همچون سال‌های گذشته جهت استفاده‌ی زائرین پیاده در مسیر حدود ۲۷۰ دستگاه اتوبوس به اطراف شهراعزام خواهند شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: این سازمان در برخی از ایام ورزشی و همچنین برای جامعه ایثارگران خدمات رایگان داشته است که بیش از شصت تراکنش در ماه برای ایثارگران و جانبازان عزیز پیش بینی شده است که این امر بالغ بر سیزده میلیارد ریال برآورد شده است.

او تصریح کرد:در خصوص نرخ خطوط سازمانی و خصوصی برای هر مسافر مبلغ دریافتی  با من کارت ۶۵۰ تومان و به صورت نقدی ۱۰۰۰ تومان می‌باشد این در حالی است که به ازای جابجایی هر مسافر مبلغ ۱۹۰۲ تومان هزینه می‌شود که مردم ۳۴ درصد از این مبلغ، شهرداری ۶۳/۸ درصد و دولت ۰/۲ درصد آن را پرداخت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: در سال ۸۹ به ازای هر اتوبوس ۲/۴۴ درصد تصادفات داشتیم که خوشبختانه این آمار در سال ۹۷ به ۰/۳۸ درصد برای هر اتوبوس کاهش پیدا کرده است.
 
انتهای پیام// ب. ه
 

برگزاری نشست خبری مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.