آموزش همگانی مهمترین راه پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی است

معاون اجتماعی پلیس استان کرمان گفت: آموزش همگانی یکی از مهمترین راهکار‌ها برای پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی است.

آموزش همگانی مهمترین راه پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، کوروش احمدیوسفی، معاون اجتماعی پلیس کرمان در جلسه اندیشه ورزی با موضوع پیشگیری از سرقت گفت: تحقق کامل نظم و انضباط اجتماعی پایدار، مستلزم توجه جدی به ابعاد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی در جامعه است.

او افزود: از آنجا که امنیت زیربنای دیگر مسائل اجتماعی و اقتصادی در هر جامعه‌ای محسوب می‌شود لازم است پیش زمینه‌های این مقوله مهم را بشناسیم و در راستای تحقق آن به هر نهاد و ارگان سهم بدهیم.

احمدیوسفی با تأکید بر لزوم بهره مندی پلیس از دیدگاه‌ها و نظرات تخصصی به ویژه تحقیقات مراکز علمی برای تحقق امنیت اجتماعی بیان داشت: لازمه تحقق امنیت اجتماعی پایدار، مشارکت مردم در طرح‌های امنیت ساز است.

او با اشاره به اهمیت آموزش در حل مسائل و مشکلات مرتبط با نظم و امنیت و تأثیر آن در مقابله و پیشگیری از جرم افزود: در این رابطه استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای آموزش مردم در زمینه پیشگیری از انواع سرقت‌ها مورد تاکید است.

احمدیوسفی تصریح کرد: البته پیشگیری اجتماعی و پیشگیری وضعی باید در کنار هم اعمال شود و در نهایت با پیشگیری کیفری مجرمان را از چرخه جرم خارج کنیم.

معاون اجتماعی پلیس استان یادآور شد: در این رابطه استفاده از ظرفیت افراد مرجع و صاحب نفوذ در سطح محلات برای آموزش شهروندان، استفاده از توان جمعی خود مردم و مسئول سازی آنان، استفاده از گزینه امنیت اجتماعی نه اجتماع امنیتی و استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش به شکل فراگیر مورد تاکید است.

انتهای پیام/س

ضرورت پی ریزی برنامه‌های آموزشی بر اساس نیازسنجی و مطالعات علمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار