جشنواره ملی آش فرصت مناسبی برای شناساندن شهرستان نیر است

معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل گفت: جشنواره ملی آش و غذا‌های سنتی فرصت بسیار مناسبی برای شناساندن ظرفیت‌های گردشگری شهرستان نیر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز ندایی در مراسم افتتاحیه چهاردهمین جشنواره ملی آش و غذا‌های سنتی شهرستان نیر گفت: جشنواره ملی آش و غذا‌های سنتی فرصت بسیار مناسبی برای شناساندن ظرفیت‌های گردشگری شهرستان نیر است.

او افزود: شهرستان نیر ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه گردشگری دارد و این قابلیت‌ها باید با کمک بخش خصوصی و فعالان این بخش در سطح ملی و بین المللی معرفی شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل با اشاره به اینکه اقدامات بسیار خوبی در سطح استان برای توسعه گردشگری انجام گرفته است، تصریح کرد: شهرستان نیر میراث معنوی متعددی دارد که نشان دهنده تاریخ و فرهنگ غنی آن است.

ندایی افزود: مطالعه کمربندی شهر نیر به اتمام رسیده است و در آینده نزدیک این پروژه عملیاتی خواهد شد.

در این جشنواره که با حضور نمایندگان بخش گردشگری ۲۲ استان کشور و در یکی از مناطق سرسبز دامنه کوه سبلان برگزار شد، شرکت کنندگان در ۷۰ غرفه پیش‌بینی شده، انواع آش و غذاهای محلی خود را طبخ کرده و در معرض قضاوت بازدید کنندگان و گردشگران پرشمار تابستانی حاضر قرار دادند.

غذاها و آش‌های پخت شده در این جشنواره سه روزه، پس فردا در پایان روز سوم مورد قضاوت قرار گرفته و بهترین آش و غذای محلی استان‌های شرکت کننده معرفی می‌شود.

انتهای پیام/ح

افتتاح چهاردهمین جشنواره ملی آش و غذا‌های سنتی شهرستان نیر

برچسب ها: گردشگری ، جشنواره آش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.