واردات ۵۵۷ راس تلیسه آبستن سمینتال به آذربایجان غربی از کشور اتریش

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از واردات ۵۵۷ راس تلیسه آبستن سمینتال به استان از کشور اتریش خبر داد.

واردات ۵۵۷ راس تلیسه آبستن سمینتال به آذربایجان غربی از کشور اتریشبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،سید فضل اله قریشی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: با توجه به پیگیری‌های مستمرمعاونت بهبود تولیدات دامی سازمان و اتحادیه دامداران استان، امروزماشین حمل ۵۵۷ راس تلیسه ابستن سیمنتال از طریق مرز شهرستان آستارا وارد استان می‌شود.
 
قریشی اظهار کرد: برای خرید این دام‌ها مبلغ ۱۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات تسهیلات روستایی و عشایری و صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان هزینه شده است.
 
او گفت: به منظور ترویج استفاده از گاو‌های دومنظوره سمینتال در بین دامداران استان، این تسهیلات در اختیار متقاضیان از طریق بانک کشاورزی قرار گرفت تا از طریق اتحادیه  دامداران برای خرید و انتقال این دام‌ها  به استان با مشارکت ارگان‌های ذیربط اقدامات لازم انجام گیرد.
 
قریشی تاکید کرد: گاو سمینتال یک نژاد اقتصادی است و سبب اقتصادی شدن فعالیت گاوداری در روستا‌ها می‌شود.
 
نژاد سمینتال نژادی آرام، مقاوم در برابر بیماری، کم خوراک با کیفیت تولید شیر و گوشت بالاست که هزینه‌های نگهداری آن برای پرورش پایین و مقرون به صرفه است.
 

انتهای پیام/م

 

واردات  تلیسه آبستن سمینتال به آذربایجان غربی از کشور اتریش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۲۱:۴۲ ۰۶ دی ۱۳۹۸
بنده مشاوره میخوام در زمینه واردات سمینتال