۱۳۰ هزار تن گندم در شهرستان بوکان برداشت می‌شود

مدیرجهاد کشاورزی بوکان از برداشت ۱۳۰ هزار تن گندم دراین شهرستان خبر داد.

اسکندر عبدی مدیرجهاد کشاورزی بوکان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، گفت: خوشبختانه طی سال زراعی جاری به علت افزایش نزولات اسمانی شاهد افزایش تولید در بیشتر محصولات کشاورزی در شهرستان بوکان هستیم.

او ادامه داد: بر اساس آمار  طی دو دهه گذشته بوکان یکی از قطب‌های مهم تولید گندم در سطح منطقه بوده است که انتظار می‌رود در سال زراعی جدید و به علت بارش‌های خوب پایزه و بهاره شاهد رکورد شکنی جدیدی در تولید این محصول استراتژیک در سطح شهرستان باشیم.

این مسئول عنوان کرد: در سال زراعی جاری ۶۶ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی بوکان به زیر کشت گندم رفته است که امید است شاهد برداشت ۱۳۰ هزار تن گندم از زمین‌های زیر کشت شهرستان باشیم که خود یک رکورد محسوب می‌شود.

عبدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت کشاورزی بوکان تصریح کرد: هم اکنون شهرستان بوکان در تولید گندم رتبه اول، حبوبات رتبه دوم، کلزا رتبخ سوم و آب یاری تحت فشار با ۱۳ هزار هکتار در جایگاه اول استان قرار دارد.

او افزود: طی سال زراعی جاری ۱۳ هزار هکتار از زمین‌های شهرستان به زیر کشت دانه روغنی کلزا رفته است که برابر پیش بینی‌ها شاهد برداشت ۴ هزار تن کلزا در سطح شهرستان خواهیم بود که این مهم بوکان را در جایگاه سوم تولید این دانه روغنی در سطح استان قرار داده است.

 عبدی با اشاره به وضعیت حوزه سخت افزاری (مکانیزاسیون) کشاورزی در شهرستان نیز عنوان کرد: هم اکنون ۵ هزار و ۲۰۰ دستگاه انواع تراکتور، ۴۳۰ دستگاه کمپاین و ۱۳ هزار ۸۰۰دستگاه دنباله بند داریم که این مهم نشان از عزم راسخ کشاورزان برای مکانیزه کردن کشاورزی در حوزه‌های مختلف دارند.

مدیر جهاد کشاورزی بوکان با اشاره به حوزه دامداری در بوکان نیز گفت: طی دو سال گذشته بیش از ۴۵۰ دامداری کوچک و بزرگ در روستا‌های بوکان تاسیس شده است.

او افزود: در هیمن راستا برای ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

انتهای پیام/م

 

بوکان یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.