نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی:

مسئولان نسبت به تامین بازار محصولات کشاورزی اهتمام داشته باشند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت:مسئولان نسبت به تامین بازار محصولات کشاورزی اهتمام داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، اظهار داشت: رواج قومیت‌گرایی مشکلی است که در استان گاهی اوقات مشاهده می‌شود.

او افزود: این مشکلی است که در نزد پروردگار باعث زبونی و خواری می‌شود. هرکسی دنبال خدشه‌دار کردن وجهه مردم با بیان مسائل قومی برآید قطعا با شکست و پستی مواجه خواهد شد.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی، عنوان کرد: اختلاف زبانی و قومیتی از نشانه‌های خداوندی است که باید قدردان آن باشیم نه اینکه برای مقاصد و منافع شخصی بهره ببریم.

او  ادامه داد: در آستانه انتخابات هم استفاده از چنین روش‌هایی برای رای آوردن نشانه پلیدی و طمع‌ورزی بوده و دور از تقوا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی، تقوای الهی را موجب عزت دانست و تاکید کرد: رنگ و نژاد و دین و زبان موجب عزت و ارج نیست و نباید این بهانه‌ای برای مطرح کردن خود در نزد مردم باشد.

امام جمعه ارومیه، در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به اهمیت موضوع ازدواج در دین اسلام، بیان داشت: ازدواج در دین اسلام مورد تاکید قرار دارد. باید برای فرزندان خود و دیگران امکان ازدواج را فراهیم کنیم.

او بیان کرد: دستور الهی است که برای ازدواج افراد مجرد امکان ازدواج فراهم شود و برای ازدواج بندگان صالح تلاش شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی، گفت: در وهله اول باید والدین به فکر ازدواج فرزندان باشند و به تاخیر نیاندازند. این وظیفه پدر و مادر است که امکان ازدواج را فراهم آورد.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، تصریح کرد: وظیفه مسئولان حکومت دینی است که برای ازدواج جوانان زمینه سازی کنند.

امام جمعه ارومیه، با اشاره به برخی اتفاقات نادرست و خلاف شرع و قانون در مراسمات جشن و عروسی در مناطق مختلف، گفت: پخش موسیقی در باغ و منازل با صدای بلند گناه است و ترویج فسق و فجور هم گناه بعدی، اختلاط نامحرمان نیز گناهی است که در پی آن‌ها می‌آید.

او خطاب به مسئولان مربوطه، عنوان کرد: مسئولان دستگاه‌های مرتبط برای برخورد قانونی با این رفتار‌های نادرست اقدام قانونی انجام دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی، در خصوص تحریم وزیر امور خارجه کشورمان توسط آمریکا نیز ابراز داشت: تحریم وزیر امور خارجه کشورمان نشانه ضعف و زبونی دشمن است و باید به این تحریم افتخار کند.

او افزود: دلیل چنین اقدام پست و مضحک این است که آمریکا در برابر ایران شکست خورده و دست به چنین اقداماتی می‌زند.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، در مورد لزوم توجه مسئولان به موضوع کشاورزی در استان، ابراز داشت: مسئولان و مدیران استانی نسبت به مدیریت دقیق و صحیح فروش محصولات کشاورزی اقدام کنند.

انتهای پیام/م

 

خطبه های نماز جمعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.