طرح جامع مرزبانی توسط فرمانده کل قوا تایید و تصویب شد/افزایش کشف سلاح‌های شکاری/خروج غیرمجاز دام زنده از کشور به صفر رسید

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: طرح جامع مرزبانی برای تقویت مرزبانی به تصویب رهبرمعظم انقلاب رسید و مراحل اجرایی این طرح در حال طی شدن است.

تصویب طرح جامع مرزبانی توسط رهبر معظم انقلاببه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا در جمع اصحاب رسانه  با بیان اینکه تمامی ایرانیان در مرز‌ها حق و وظیفه دارند و فلسفه ملی بودن مرز نیز همین است و ایران اسلامی ۸۰ میلیون مرزبان داشته که جای بسی افتخار است گفت: مرزبانی مفهوم مقدسی است آن‌هم نه صرفا در گفتمان و مباحثه بلکه ذاتی و فطری است که تمام مردم خود را موظف به این امر می‌دانند.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به نقش رسانه ها افزود: نقش رسانه اعم از مکتوب، مجازی و صدا و سیما و حتی خطبه‌های نماز جمعه در تبیین مفهوم مرز و مرزبانی بسیار مهم است که همین موضوع نیازمند واکاوی و موشکافی است.

او بیان کرد: بنا به فرمایش رهبر انقلاب مرز‌ها به عنوان «ناموس کشور» شناخته می‌شوند.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: امروز تبیین فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر اینکه «مرز هر کشور به عنوان ناموس آن شناخته می‌شود» جزو الزامات و نیاز‌های اصلی حوزه رسانه است.

او  گفت: هم مرز و همسایه بودن ایران اسلامی با ۱۹ کشور، فرصتی عظیم برای رشد و شکوفایی کشور است.

سردار رضایی با اشاره به این که با کشور‌های شمال غرب از جمله آذربایجان، ترکیه و عراق رابطه دوستانه‌ای داریم افزود: در چهار ماهه اول سال جاری از ورود بیش از سی تن  مواد مخدر به کشور جلوگیری شده است.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی کشور با بیان این که بیش از ۸ هزار و هشتصد کیلومتر مرز مشترک با کشور‌های همسایه داریم، ادامه داد: با رشادت رزمندگان اسلام امروز ایران اسلامی امن‌ترین کشور جهان است.

 

جلوگیری از ورود ۳۰ تن مواد مخدر به کشور

سردار رضایی با اشاره به این که جرائم مرزی در مرز‌های آذربایجان غربی بسیار کاهش پیدا کرده است گفت: در چهار ماهه اول سال جاری میزان کشف سلاح‌های غیر مجاز نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه و نیم برابر افزایش پیدا کرده است.

فرمانده مرزبانی ناجا در ادامه با اشاره به اینکه امروز نگاه جمهوری اسلامی ایران به کشور‌های همسایه یک نگاه توام با مودت و مهربانی است گفت: خوشبختانه کشورمان با کشور‌های همسایه به ویژه ترکیه، آذربایجان و عراق ارتباط و روابط دوستانه‌ای داشته و به ویژه اینکه در زمان اربعین امام حسین (ع)، چهار میلیون نفر زائر در مرز مشترک ایران و عراق به صورت قانونی تردد کرده و هیچ مشکلی نیز به وجود نمی‌آید.

او اظهار کرد: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران روابط مناسبی را نیز با کشور پاکستان آغاز کرده و با کشور افغانستان نیز روابط حسنه‌ای دارد.

سردار رضایی با اشاره به اینکه پیش از اشغال افغانستان، میزان تولید سالیانه مواد مخدر در این کشور ۲۰۰ تن بود بیان کرد: پس از ورود آمریکا، تولید سالیانه مواد مخدر به ۹ هزار تن رسید و کشورمان نیز تحت تاثیر آن قرار گرفت.

 

او با ابراز خرسندی از ورود هدفمندانه رئیس‌جمهور به بحث پشتیبانی از مرز تصریح کرد: رئیس‌جمهور در این رابطه دستوراتی به وزرا داده که جای تقدیر دارد.

فرمانده مرزبانی ناجا با تاکید بر اینکه باید شهرک‌هایی در مرز‌ها ایجاد شود بیان کرد: باید مرزبانان به خانواده خود نزدیک باشند و در این محل ساکن شوند.

او با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته در مرز‌های آذربایجان‌غربی شاهد تردد غیرمجاز بوده‌ایم اظهار کرد: خوشبختانه تردد‌های غیرمجاز و جرائم مرزنشینان کاهش یافته که فهم بالای مرزنشینان استان را می‌رساند.

عدم ورود کالای ضدفرهنگی و مشروبات الکلی از سوی ترکیه به ایران

رضایی با بیان اینکه امروز کالا‌های ضدفرهنگی از سوی مرز‌های ترکیه به ایران وارد نمی‌شود تصریح کرد: علاوه بر آن، از ورود مشروبات الکلی نیز از سوی این کشور به جمهوری اسلامی جلوگیری شده است.

او در ادامه با ابراز خرسندی از افزایش سه و نیم برابری کشفیات سلاح‌های شکاری در مرز‌های کشور افزود: این مهم نشان می‌دهد که مدیریت میدانی مرزبانان افزایش یافته و مقابله با کالای قاچاق نیز امسال به صورت جدی دنبال می‌شود.

مرزبانی حامی کوله‌بران است

فرمانده مرزبانی ناجا با تاکید بر اینکه مرزبانی حامی کوله‌بران است گفت: اگر کوله‌بری فعالیت مشروع و قانونی داشته باشد از آن‌ها حمایت می‌شود، اما برخی به نام کوله‌بر در مرز‌ها بر خلاف قانون عمل می‌کنند که با آن‌ها برخورد می‌شود.

او  از تصویب و تایید طرح جامع مرزبانی توسط فرمانده کل قوا خبر داد و اظهار کرد: ایشان بالاترین اعتماد را به ناجا کردند که در تقویت مرز‌ها بسیار موثر بود و هم اینک در حال جاری شدن این طرح جامع هستیم.

خروج غیرمجاز دام زنده از کشور به صفر رسید

سردار رضایی با اشاره به این که خروج غیر قانونی دام از مرز‌ها به صفر رسیده است افزود: فعال شدن پهپاد‌های شناسایی و راه اندازی دوربین‌های شبانه روزی در مرز‌ها باعث شده است تا در موضوع مقابله با قاچاق با موفقیت بیشتری جلو برویم و با این روش از تولید ملی حمایت کنیم.

او در ادامه  بیان کرد: خروج غیرمجاز دام به صفر رسیده است و در سال گذشته، تنها ۱۰ تا ۱۵ هزار راس دام از کشور خارج شدند و ادعای خروج گسترده دام مولد از کشور، کذب محض است.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.