نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌غربی:

مردم نسبت به جایگاه مجلس اطلاع و دقت نظر داشته باشند

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت:مردم نسبت به جایگاه مجلس اطلاع و دقت نظر داشته باشند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ، با اشاره به چهلمین سالروز اقامه نخستین نماز جمعه، این اتفاق را نمادی از اقتدار، عزت و عظمت نظام جمهوری اسلامی ایرام دانست.

وی، ضمن طلب غفران الهی برای روح مرحوم حسنی، افزود: ایشان سالیان متمادی محور معنویت و وحدت در استان بودند.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی، عنوان کرد: اینکه در آیات و روایات به تعطیلی تمام امورات روزانه به هنگام نماز جمعه تاکید شده، بیانگر ارزش و جایگاه والای این فریضه الهی است که باید در دوران فعلی توسط مدیران و مردم مورد توجه باشد.

او، با اشاره به جایگاه رفیع رهبر انقلاب در میان سیاستمداران، بیان داشت: عظمت، عزت، مصلحت امروز ایران اسلامی در برابر دشمنان و افتخار، شکوه و تقابل مقتدرانه در برابر آن‌ها تنها به واسطه حضور رهبری حکیم و الهی در راس حکومت است.

حجت‌الاسلام قریشی، اضافه کرد: شاهدیم که دشمنان در برابر اقتدار و عظمت ملت ایران اسلامی سر خم فرود آورده‌اند. این خواری دشمن در سایه انقلاب اسلامی است.

او، گفت: دستگیری ۱۷ جاسوس آمریکایی توسط نیرو‌های وزارت اطلاعات را قدر می‌دانیم که در سایه تبعیت از رهبری انقلاب است.

امام جمعه ارومیه، خاطرنشان کرد: ایران در اوج قدرت است و مقاومت و پایداری مردم می‌تواند در تمام زمینه‌ها موجب پیروزی باشد.

او، با اشاره به اداره وزارت آموزش و پرورش توسط سرپرست، عنوان کرد: مساله آموزش و پرورش قاعده و اساس نظام است. دولت باید دقت کند و حضور وزیر ثابت در راس این وزارت را عملی کند.

حجت‌الاسلام قریشی، تاکید کرد: فردی شایسته، لایق و مناسب باید در راس این وزارت باشد.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: در سال انتخابات قرار داریم، مجلس جایگاه رفیعی در کشور دارد و نمایندگان با قدرت و امکانات موجود بابد نسبت به قانونگذاری و هدایت مناسب امورات در دولت اقدام کنند.

او، بیان داشت: مجلس چراغ هدایت دولت است. باید تصویب قوانین با تعصب ملی و دقت کافی تصویب و نظارت نیز با دقت و احساس وظیفه همراه باشد.

حجت‌الاسلام قریشی، تصریح کرد: مجلس و نمایندگان باید عصاره فضائل ملت باشند. این اصلی مهم برای مجلس است که باید مدنظر تمام نمایندگان و کاندیدا‌ها باشد.

او، ادامه داد: قابلیت و ظرفیت عظیمی برای نمایندگی لازم است که این نیازمند دقت مردم به مبانی انتخاب نماینده و اهمیت انتخاب فرد شایسته است.

امام جمعه ارومیه، گفت: البته این به مفهوم آغاز دوران انتخابات نیست بلکه باید از هم‌اکنون آمادگی و دقت نظر کافی به انتخاب و معیار‌ها شود.

او، اذعان داشت: اهمیت مجلس را با انتخاب شایسته‌ترین و اعلم‌ترین نمایندگان اثبات کنیم. این وظیفه تک به تک دارندگان حق رای است.

 

انتهای پیام/م

 

 

نماز جمعه ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.