برگزاری دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در آذربایجان غربی

رییس سازمان بسیج رسانه آذربایجان غربی گفت:دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در ۱۰ محور و ۸ قالب در آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

برگزاری دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در آذربایجان غربیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، مهرزاد صدقیانی رییس سازمان بسیج رسانه آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران با تبریک اعیاد با سعادت قربان وغدیر گفت: امروزه دشمنان انقلاب اسلامی مرز‌های عقیدتی مردم را مورد هدف قرار داده است و اکنون جنگ جنگ اراده هاست وبرنده کسی است که به افکار عمومی جامعه توجه داشته باشد وآن را نشانه گیرد.
 
او بابیان اینکه تاثیر رسانه از سلاح وبمب اتم مهم‌تر است افزود: خبرنگار در مقابل حاکمیت، منافع ملی و آرمان‌های انقلاب مسئول است و حافظه تاریخی ملت ایران گواهی می‌دهد در ۴ دهه انقلاب اسلامی خبرنگاران در خط مقدم مقابله با تهدیدات و جبهه نرم دشمن بوده اند.
 
او بابیان اینکه در حال حاضر ۲۰۳ رسانه رسمی در استان منتشر می‌شود گفت: این تعداد شامل ۲ روزنامه، ۴۷ هفته نامه، ۲۸ دو هفته نامه، ۳۲ ماهنامه، ۱۴ دو ماهنامه، ۱۰ فصل نامه و ۸ دو فصل نامه و ۵۴ پایگاه خبری است که و رتبه کمّی استان جایگاه ۱۳ کشوری است و بدیهی است که کثرت و تنوع در رسانه‌ها در استان فرصتی برای تعالی در استان است.
 
رییس سازمان بسیج رسانه استان با اعلام اینکه دستگاه قضا باید به کمک رسانه‌ها بیاید تصریح کرد: انتقاد سازنده رسانه‌ها از مسائل مختلف در دستگاه‌های گوناگون اجرایی منجر به شفافیت بیشتر و همواره سبب پویایی می‌شود و امید می‌رود همیشه فضای انتقاد سازنده رسانه‌ها برایشان فراهم آورده شود.
 
صدقیانی گفت: ۲۲۹ نفر عضو سازمان بسیج رسانه استان هستند که ازین تعداد ۱۳۹ نفر خانم و ۹۰ نفر آقا بوده و ۱۲۷ نفر از آن‌ها عضو فعال وبقیه عضو عادی هستند.
 
او اقدامات هیِت اندیشه ورز بسیج رسانه استان را در سه محور رسانه وگام دوم انقلاب، مدیریت بحران و فضای مجازی عنوان کرد و افزود:تاکنون ۵۰ جلسه آموزش رسانه‌ای توسط سازمان بسیج رسانه استان برگزار شده است و طرح درسی جامع توسط این سازمان در سه شهرستان خوی، ارومیه ومهاباد اجرا خواهد شد.
 
یوسف حقدوست دبیر جشنواره رسانه‌ای ابوذر نیز در این جلسه با بیان اینکه دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در ۱۰ محور و ۸ قالب در استان برگزار می‌شود افزود: سال گذشته ۳۸۴ اثر به دبیرخانه جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان ارسال شد که کارنامه استان در این جشنواره بسیار درخشان بوده و رتبه نخست کشوری حاصل قلم فرسایی‌ها وهنرمندی اهالی رسانه استان در نخستین جشنواره ابوذر بود.

او عنوان کرد: علاقمندان به شرکت در جشنواره ابوذر می‌توانند آثار خود را درقالب تیتر، خبر، گزارش، مصاحبه، مقاله، یادداشت، عکس خبری وموشن گرافی در محور‌های رسانه و گام دوم انقلاب، رسانه و دفاع مقدس، رسانه و دستاورد‌های انقلاب، رسانه وامنیت پالیدار، رسانه واقتصاد مقاومتی با محوریت رونق تولید، رسانه و آسیب‌های اجتماعی، رسانه و محرومیت زدایی، رسانه و اقشار بسیج، رسانه و حفظ محیت زیست با محوریت دریاچه ارومیه و رسانه و مساِل صنفی خبرنگاران تهیه ودر بازه زمانی ۳۰ آبان ۹۷ تا یکم آبان ۹۸ به دفتر سازمان بسیج رسانه استان ارسال نمایند.
 
او با بیان اینکه هرشرکت کننده در این رقابت مجاز به ارسال ۳ اثر در ۳ قالب و مجموعا ۹ اثر است گفت: جوایز جشنواره شامل جایزه نقدی ۲۰۰ میلیون ریال به عنوان جایزه ویژه و ۳۰ کمک هزینه سفر به عتبات عالیات ومشهد مقدس است.
 
انتهای پیام/م
 

ارومیه میزبان دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.