افزایش تبادلات علمی عضو D۸ و پایگاه ISC

دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی کشور‌های عضو D هشت امروز با مسوولان پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در راستای گسترش تبادلات علمی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  کوشعری دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی کشور‌های عضو D هشت گفت: این نشست به دنبال تفاهم نامه همکاری که میان پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و سازمان همکاری اقتصادی کشور‌های عضو D هشت، مرداد ماه پارسال در مقر این سازمان در ترکیه به امضاء رسید صورت گرفته است.

او در این نشست به معرفی ماموریت‌های دو شبکه پیشگامان تحقیق و نوآوری و تبادل انتقال فناوری سازمان همکاری اقتصادی کشور‌های عضو D هشت پرداخت و افزود: ما خواستار گسترش همکاری‌های علمی بین مراکز پژوهشی و دانشگاهی در کشور‌های مختلف هستیم و در این راه از ظرفیت‌های پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در زمینه تامین منابع اطلاعاتی و علمی بهره خواهیم گرفت.

دهقانی سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در این نشست با بیان اینکه این پایگاه مرجع ارزش گذاری کمی و کیفی مولفه‌های تولید علم در سطح کشور‌های اسلامی است، افزود: براساس تفاهم نامه منعقد شده با سازمان همکاری اقتصادی کشور‌های عضو D هشت، یک پایگاه داده‌ای برای این سازمان طراحی و ایجاد خواهیم کرد.

او ادامه داد: در این پایگاه، اطلاعات مربوط به رتبه علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور‌های اسلامی و مجلات بین المللی و دانشمندان برجسته هر کشور در اختیار کشور‌های عضو قرار خواهد گرفت.

اجرای برنامه‌های مشترک تحقیقاتی برای ارتقای جایگاه علمی در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی عضو D هشت در رتبه بندی جهانی و معرفی اندیشمندان و محققان برجسته کشور‌های عضو به جامعه بین المللی از موارد مطرح شده در این نشست بود.
انتهای پیام/م

امضاء تفاهم نامه همکاری میان پایگاه ISC و سازمان همکاری اقتصادی کشور‌های عضو D هشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار