مدیر پشتیبانی ساخت کالای شرکت ملی نفت مطرح کرد؛

افزایش ظرفیت تولید نفت در کشور با واگذاری پروژه های جدید به بخش خصوصی

قلمبر دزفولی گفت: با اجرای طرح های جدید نفتی، روزانه حدود ۲۸۰ هزار بشکه به ظرفیت تولید نفت ایران افزوده خواهد شد.

افزایش توان تولید میدان‌های نفتی کشور/ افزایش ظرفیت تولید نفت به ۲۸۰ هزار بشکهبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رامین قلمبر دزفولی مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران در جمع اعضای کمیسیون انرژی اتاق تهران به طرح نگهداشت و افزایش توان تولید میدان‌های نفتی کشور که در قالب ۳۳ بسته کاری تعریف شده، اشاره کرد و افزود: تاکنون قرارداد ۱۰ طرح با بخش‌خصوصی امضا شده و امضای ۱۰ قرارداد دیگر این طرح نیز در دستور کار است.

وی گفت: با اجرای این بسته‌های کاری، روزانه حدود ۲۸۰ هزار بشکه به ظرفیت تولید نفت ایران افزوده خواهد شد.

مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: براساس مصوبه شورای اقتصاد ارزش این طرح‌ها حدود ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار تعیین شده است و همه این پروژه‌ها به پیمانکاران داخلی واگذار خواهد شد. بودجه مورد نیاز اجرای این پروژه‌ها نیز از محل فروش اوراق تامین می‌شود و فرآیند فروش اوراق از پارسال کلید خورده است.


بیشتر بخوانید: اعلام رقم صادرات نفت سبب سوء استفاده دشمنان می‌شود/ سال سختی داریم


قلمبر دزفولی گفت: ۴۰ درصد وزنی این پروژه‌ها را کالا و تجهیزات دربرمی‌گیرد که از این میزان، حداقل ۷۰ درصد آن تجهیزات و کالای ساخت داخل خواهد بود. طرح خط لوله انتقال نفت خام گوره - جاسک به طول حدود ۱۰۳۰ کیلومتر درحال اجراست که همه لوله مورد نیاز احداث این خطوط لوله از داخل کشور تامین می‌شود و پمپ‌های مورد نیاز این مسیر نیز از شرکت‌های داخلی تامین خواهد شد.

وی گفت: در شرکت ملی نفت ایران ۸۴ قلم کالا احصا شده که نخستین بار فهرست اقلام و سازندگان این ۸۴ قلم کالا به اسناد مناقصه‌های این پروژه‌ها پیوست شده است.

مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران  افزود: در بخش کالایی، به غیر از ۱۰ گروه نخست طرح بومی‌سازی کالا‌های کاربردی که قرارداد آن‌ها امضا شده است، با دو بانک داخلی کشور برای گشایش اعتبار اسنادی ریالی توافق شده و به پیمانکاران پروژه‌های یادشده اعتبارات اسنادی (ال‌سی) ریالی داده می‌شود.

 قلمبر دزفولی با بیان اینکه طرح‌های ده‌گانه دوم به‌زودی رونمایی شده و مناقصه‌های آن برگزار خواهد شد، گفت: در پروژه‌های ده‌گانه دوم، هشت گروه احصا شده و موافقت اولیه نیز به دست آمده است.

انتهای پیام/

تشریح برنامه‌های نفت در توسعه همکاری با بخش خصوصی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار