سابقه پیوند ایران با نام شیراز گره خورده/تسهیل زیرساخت‌های پیوند عضو در کشور

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: سابقه با ارزش پیوند عضو در ایران توسط تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی شیراز رقم خورده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مراسم جشن ده هزارمین پیوند عضو در فارس گفت: امروز شاهدیم تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی شیراز توانسته اند جشن ده هزارمین پیوند را برگزار کنند و شیراز به عنوان یکی از بزرگترین مرکز پیوند عضو دنیا شناخته شود.

او با تاکید بر اینکه تسهیل زیر ساخت‌های پیوند عضو از اهداف ما است، افزود: تلاش داریم بیماران نیازمند به عضو بتوانند از تسهیلات پوششی بیمه‌ای و دارویی استفاده کنند و از خدمات این مهم برخوردار شوند.

انتقال دانش پیوند اعضای شیراز به دیگر کشور‌های دنیا

علی بهادر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حاشیه برگزاری ده هزارمین جراحی پیوند اعضای شیراز با حضور وزیر بهداشت، با اشاره به وجود زیرساخت‌های مناسب در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز از گذشته، گفت: این امر توانست دانشگاه علوم پزشکی شیراز را به عنوان یک دانشگاه برتر در کشور معرفی کند و با وجود اساتید زبردست، در برخی عرصه ها، حتی در دنیا نیز نام آور است.

او از بخش پیوند اعضای شیراز به عنوان یک بخش پزشکی بین المللی یاد کرد که با تربیت دانشجویان این حوزه، دانش پیوند اعضا را به دیگر کشور‌ها نیز انتقال داده است.

بهادر با اشاره به انجام سالانه بیش از ۶۰۰ جراحی پیوند کبد در شیراز که در صدر دنیا جای گرفته است، این را خدمتی عظیم دانست که نتیجه تلاش و سختکوشی تیم پزشکی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از بخش پیوند اعضای این دانشگاه به عنوان بزرگترین مرکز پیوند زنده به زنده در خاورمیانه یاد کرد.

او تمامی دست اندرکاران فرآیند پیوند اعضا، شامل اهداکنندگان، انتقال دهندگان عضو و اعضای تیم پزشکی را در یک حرکت انسان دوستانه که به نجات بشر می‌انجامد، شریک دانست و تقویت این انگیزه را نیازمند حمایت مسوولان و مردم خواند.

گفتنی است، با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بخش‌های مختلف بیمارستان خیریه پیوند اعضای بوعلی سینا، به نام پزشکان برجسته و نیکوکاران عرصه سلامت فارس، نامگذاری شد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: علوم پزشکی ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار