شترمرغ‌ها در بهبهان پر و بال می‌گیرند

مدیر ادره جهاد کشاورزی بهبهان از فعالیت ۲ واحد پرورش شترمرغ به روش صنعتی در این شهرستان خبر داد.

کامبیز محسنی مدیر اداره جهاد کشاورزی بهبهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: ۲ واحد صنعتی پرورش شترمرغ و چندین واحد سنتی تولید شترمرغ با موجودی ۴۰ الی ۵۰ قطعه در این شهرستان در حال فعالیت هستند.

او افزود: یکی از این واحد‌های صنعتی دارای زمین واگذاری شده با مساحتی بالغ بر ۱۵۰ هزار متر مربع است که از این مقدار یک هزار و ۲۵۰ متر مربع آن به صورت مسقف و به منظور نگهداری شترمرغ‌ها و انبار علوفه و همچنین ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع برای تاسیسات پروانه ساخت دریافت کرده که در واحد مذکور ۱۰۰ قطعه شترمرغ مولد و ۲۰۰ قطعه پرواری مجوز دارند.

محسنی بیان کرد: واحد فعال دیگر، سالن‌هایی به مساحت حدود ۸۰ هزار متر مربع و ۲۴ هزار و ۱۲۳ مترمربع دارد و ۱۰۰ نفر شترمرغ مولد و ۴۰۰ نفر نوع پرواری در آن‌ها وجود دارد.

حمایت از پرورش دهندگان شترمرغ

این مقام مسئول اظهار داشت: به منظور حمایت از پرورش دهندگان شترمرغ هر واحدی که عضو تعاونی ماکیان استان باشد می‌تواند سبوس را با نرخ دولتی ۸ هزار و ۴۰۰ ریال و مابقی نهاده‌ها مانند سویا، ذرت و جو را با نرخ دولتی از جهاد کشاورزی استان سهمیه بگیرند.

کامبیز محسنی تصریح کرد: این واحد‌ها از طریق تولید جوجه یک روزه و چندروزه و ارسال به دیگر شهرستان‌ها از جمله؛ اهواز، امیدیه، آغاجری و شادگان و همچنین از طریق فروش گوشت تولیدی به میزان ۴ هزار کیلو و با قیمت هر کیلو ۹۰۰ هزار ریال درآمدزایی دارند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی بهبهان بیان داشت: فعالیت واحد‌های پرورش شترمرغ در این شهرستان منجر به اشتغال زایی میانگین ۳ نفر بیمه شده، ۲ نفر کارگر و ۱۰ نفر بدون بیمه شده است.

لزوم رفع مشکلات پرورش شترمرغ

محسنی اظهار کرد: از جمله موانع و مشکلات پیش پای پرورش دهندگان شترمرغ در بهبهان می‌توان به مواردی از قبیل؛ مشکل در گازرسانی و تامین سوخت گازوئیل، نبود تسهیلات کم بهره، و مشکلات در زمینه تامین نهاده‌ها از قبیل ذرت و سویا اشاره کرد که با توجه به اینکه ۲ واحد مذکور در زمین‌های منابع طبیعی واقع شده اند و بخشی از این زمین‌ها به آن‌ها واگذار شده است به جهت تامین آب برای کشت یونجه و دیگر مصارف با چالش جدی روبرو هستند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار