گردشگری اقتصاد مناطق کم برخوردار اردبیل را متحول می‌سازد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در آینده نزدیک گردشگری اقتصاد مناطق کم برخوردار این استان را متحول می‌سازد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در مراسم اختتامیه جشنواره آش و غذا‌های سنتی نیر گفت: با توجه به شتاب گردشگری در اردبیل، اقتصاد گردشگری اردبیل متحول می‌شود.

او با تاکید به اینکه رونق گردشگری اردبیل منوط به تقویت تاسیسات و تعریف رویداد‌ها است، تصریح کرد: با تعریف رویداد‌های مختلف توانستیم جاذبه‌های استان را به صورت گسترده معرفی کنیم که از جمله تعریف جشنواره‌ها در طول سال است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: از سویی زمینه سرمایه گذاری آسان با کاهش بروکراسی اداری تسهیل شده تا تاسیسات گردشگری تقویت شده و ماندگاری مسافران افزایش یابد.

فلاحی با بیان اینکه شعار اردبیل ۱۴۰۰، بر قله گردشگری ایران با جدیت دنبال می‌شود، اضافه کرد: اردبیل ارزان‌ترین و زیباترین مقصد سفر در کشور است.

همچنین نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی رونق گردشگری را یکی از ضرورت‌های توسعه اقتصادی استان اردبیل دانست.

محمد فیضی با تاکید به اینکه برای رونق گردشگری باید تمامی نهاد‌ها یاریگر و پشتیبان همدیگر باشند، تصریح کرد: برگزاری رویداد‌های گردشگری کمک موثری برای صیانت از فرهنگ مناطق است و از سویی می‌تواند معرف جاذبه‌ها باشد.

او با تقدیر از اقدامات صورت گرفته جهت توسعه گردشگری استان گفت: تداوم فعالیت‌هایی از این دست می‌تواند ثمرات قابل توجهی در توسعه فرهنگی و نشاط آفرینی و معرفی توانمندی مناطق به دنبال داشته باشد.

در مراسم اختتامیه این جشنواره مسابقه قهرمانی تیراندازی سنتی جام استاد پاشایی برگزار و از تیراندازان برگزیده تجلیل شد. در عین حال بعد از داوری غذا‌های طبخ شده غرفه‌های جشنواره، آشپزان برتر نیز تجلیل شدند.

انتهای پیام/ح

اقتصاد گردشگری اردبیل متحول می‌شود

برچسب ها: گردشگری ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار