با حضور معاون اول رییس جمهور؛

راه اندازی مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در آمل

مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن بسته بندی، سورتینگ،برند سازی و صادرات، عصر امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در آمل افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران گفت: این مرکز در زمینی به مساحت بیش از ۱۷۰ هزار متر مربع در شهرستان آمل ساخته شده که ۴۴۰ واحد حجره دارد و ظرفیت اولیه این مرکز ۳۰۰ هزار تن برنج با بسته بندی، سورتینگ، برند سازی و صادرات کیفی است.

سید اسماعیل یزدان پناه افزود: برای ساخت مرحله نخست این پایانه صادراتی، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از محل سرمایه گذاری سهامداران این پایانه هزینه شده است.

او ساماندهی بازار فروش و عرضه برنج، برند سازی و اطمینان خاطر برای مصرف کننده جهت خرید برنج سالم و بدون ناخالصی و نیز جلوگیری از واردات برنج و ظرفیت برای صادرات این محصول از اهداف مهم ساخت مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادراتی برنج ایران در شهرستان آمل بیان کرد.


بیشتر بخوانید: اداره کشور با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی کشور 


مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران با بیان اینکه با ساخت این مرکز فاصله بین کشاورز و مصرف کننده با حذف واسطه‌ها و دلال‌ها کوتاه می‌شود افزود: اواخر پارسال نیز ساخت نخستین سالن معاملات و بورس کالا‌های کشاورزی از جمله برنج با حضور محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی در این مرکز شروع شده که با تکمیل آن نقش مهمی در قیمت گذاری برنج خواهد داشت.

یزدان پناه  گفت: حدود ۶ هزار متر مربع نیز واحد‌های تجاری و خدماتی و سالن معاملات و پنجره واحد برای صادرات در این مرکز ایجاد شده و در گام نخست، چندین محموله برنج از این مرکز صادرشده است.

او با بیان اینکه با ارزیابی، رایزنی و برپایی نمایشگاه‌هایی که مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در بیرون از کشور داشته است،  افزود : خوشبختانه به علت کیفیت و مشتریانی که برنج ایرانی از کشور‌های حاشیه خلیج فارس وکشور‌های اروپایی داشته، بازار‌های خوبی برای صادرات برنج مازندران فراهم شده است.

مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران با بیان اینکه فاز دوم این مرکز نیز دراین پایانه در حال ساخت است، گفت: با بهره برداری از فاز دوم این پایانه، سالانه برای حدود ۷۰۰ هزار تن برنج تولیدی مازندران، ظرفیت نگهداری، خرید، فروش و صادرات ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/آ

مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در آمل راه اندازی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.