رئیس کمیسیون معماری شورای شیراز:

ساماندهی وضعیت حاشیه‌نشینی نیازمند برنامه‌ریزی حاکمیتی است

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر شیراز، ساماندهی وضعیت حاشیه نشینی را نیازمند برنامه ریزی حاکمیتی و همراهی دستگاه‌های مختلف دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، نوذر امامی با اشاره به مشکلات حاشیه‌نشینی و ضرورت ساماندهی حریم شیراز، افزود: رفع مشکلات عمومی و پیامد‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ناشی از این وضعیت به بسیج امکانات و دستورات حاکمیتی نیازمند است.

او، از برگزاری ۱۰ جلسه کمیسیون معماری و شهرسازی شورا با موضوع بررسی مشکلات حریم شهر شیراز خبر داد و از کمبود نیرو به عنوان حریم‌بان را یکی از مشکلات شهرداری در این حوزه عنوان کرد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: در راستای بکارگیری نیرو‌های موثر برای ساماندهی وضعیت حریم و با توجه به تراکم منابع انسانی در مناطق، نیرو‌های مورد نیاز واحد‌های حریم‌بانی از نیرو‌های موجود در مناطق تامین خواهد شد.

او، کمبود امکانات در مناطق دارای حریم را از دیگر مشکلات ساماندهی وضعیت حریم برشمرد و افزود: مقرر شد برای رفع تخلفات در عرصه حرایم در مواقع بحرانی با اعلام منطقه، پشتیبانی لجستیکی توسط معاونت خدمات شهری شهرداری انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز از تشکیل کارگروه ویژه حریم شهر شیراز با حضور دستگاه‌های متولی خبر داد و تصریح کرد: به منظور بررسی کارشناسی مشکلات حریم، در این کارگروه معاون شهرسازی و خدمات شهری شهرداری، شهرداران مناطق ۳، ۵، ۷، ۹ و ۱۰، نماینده استانداری، دستگاه قضایی، فرمانداری، بخشداری، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی و دو نفر از اعضای کمیسیون به عنوان ناظر حضور خواهند داشت.

امامی بیان کرد: با توجه به اینکه رفع مشکلات ناشی از حاشیه‌نشینی به بسیج امکانات و دستورات حاکمیتی نیازمند است مقرر شد جلسه‌ی اتی کمیسیون با حضور استاندار برگزار شود.
انتهای پیام/م

ضرورت ساماندهی حریم کلانشهر شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار