سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده یکی از مهمترین گام‌های دولت دوازدهم است

معاون زنان وامور خانواده رئیس جمهور در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی گفت: سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده یکی از مهمترین گام‌های دولت دوازدهم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،   معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده که صبح امروز به منظور سفر یک روزه به استان مرکزی وارد اراک شد با آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی دیدار کرد.

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در این دیدار گفت: یکی از مهمترین گام‌های دولت دوازدهم سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده و تحقق عدالت جنسیتی در حوزه‌های آموزش، مشارکت اجتماعی و بهبود وضعیت معیشتی است.

ابتکارافزود: اشتغال زنان روستایی، اشتغال زنان بی سرپرست و برنامه‌های آموزشی در زمینه تحکیم بنیان خانواده و انتصاب بانوان در پست‌های مدیریتی از برنامه‌های مهم این معاونت در حوزه زنان و خانواده است.

او اضافه کرد: یکی از مباحثی که در این ایام دنبال کرده‌ایم موضوع اشتغال سرپرست خانوار‌ها بوده که این مهم را با مشارکت وزارت کشور و وزارت کار با جدیت بررسی و رسیدگی کردیم و در این راستا تمرکز ما بیشتر بر مشاغل خانگی بود و به دنبال ساختاری نوین و هدفمند برای اجرا و توسعه مشاغل خانگی در حوزه زنان بوده که امیدواریم به اشتغال بانوان کمک کند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ادامه داد: یکی از اقدامات ما توجه به تنظیم و تدوین لایحه و دستورالعمل‌های مرتبط با حوزه زنان بوده که در این بخش تاکنون اقدامات قابل قبول نیز انجام گرفته است.

او تصریح کرد: در دو حوزه پیش از ازدواج و بعد از ازدواج بحث مهارت‌های زندگی را با جدیت دنبال می‌کنیم و با هماهنگی انجام شده این مهارت‌ها را در مدارس و با کمک آموزش و پرورش به جامعه هدف ارائه می‌کنیم.

لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در حال بازنگری و رفع ایرادات 

ابتکار اظهار کرد: قوه قضائیه قبل‌تر لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را ارائه داده بود و دولت بر روی آن کار کرد که در حال حاضر در کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس برای بازنگری و رفع ایرادات شورای نگهبان است.

او ادامه داد: یکی از مشکلات موجود در کشور بحث اختلال ارتباطی در خانواده‌ها است که متاسفانه این امر تشدید شده که باید برای برطرف کردن آن تلاش کرد که در این راستا موضوع مهارت‌های زندگی را با جدیت دنبال می‌کنیم.

سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده یکی از مهمترین گام‌های دولت دوازدهم است

افزایش ۲ و نیم برابری به کارگیری بانوان در استان مرکزی

سید علی آقازاده استاندار مرکزی هم در این جلسه گفت: میزان به کارگیری بانوان در استان مرکزی نسبت به ۲ سال گذشته ۲ و نیم برابر شده است.

آقازاده افزود: بیش از ۱۰۸ انتصاب در یکسال و نیم گذشته برای خانم‌ها داشته ایم و استان مرکزی جز استان‌های برتر در این خصوص بوده است.

او اضافه کرد: تا کنون هر مسئولیتی به بانوان واگذار شده است بهتر از آقایان انجام شده است و این نشان از اعتماد به زنان است.

ابتکار صبح امروز وارد اراک شد و بعد از اینکه در بدو ورود در پاویون ویژه میهمانان مورد استقبال مسئولان استان مرکزی قرار گرفت به گلزار شهدای اراک رفت به مقام شهیدان ادای احترام کرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بمناسبت هفته دولت به استان مرکزی سفر کرده، شرکت در شورای توسعه برنامه ریزی استان مرکزی و بهره برداری از مرکز نگهداری زنان آسیب دیده از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای او در استان مرکزی است.

نشست بانوان منتخب استان، آغاز به کار موزه عمارت وکیل و بازدید از بند نسوان ندامتگاه اراک از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده سفر ابتکار به استان مرکزی است.

انتهای پیام / ج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.