تعداد دوربین‌های کنترل سرعت در خوزستان به ۶۰ دستگاه افزایش می‌یابد

مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: بزودی تعداد دوربین‌های کنترل سرعت در استان به ۶۰ دستگاه افزایش خواهد یافت.

غلامعباس بهرامی نیا مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: مرکز مدیریت راه‌ها با هدف کنترل ترافیک، مدیریت ترافیک برای وقایع خاص، مدیریت تقاضا و بهر برداری از جاده، شناسایی رخداد‌ها و پاسخگویی به آن، ثبت تخلف سرعت و تخلفات اضافه تناژ، تشخیص و مدیریت حوادث نظیر تصادفات و گره‌های ترافیک، اطلاع از وضعیت لحظه‌ای و بهنگام شرایط جوی، سیستم‌های یشرفته زمان سفر، اطلاع‌رسانی جاده‌ای و هدایت و ناوبری خودرو در ۲ بخش سیستم‌های حمل و نقل هوشمند جاده‌ای و مدیریت حوادث جاده‌ای در حال فعالیت است.

او افزود: وجود یکهزار و ۶۶۸ کیلومتر راه شریانی، ۱۴۰ کیلومتر آزاد راه در استان و همچنین وجود مراکز مهم تولید و توزیع بار ضرورت وجود سیستم‌های هوشمند جاده‌ای را بیش از پیش تبیین می‌کند.

بهرامی نیا خصوص تعداد دوربین‌های کنترل سرعت در استان خوزستان بیان داشت: در حال حاضر ۴۵ دستگاه دوربین در سطح محور‌های درون و برون شهری استان فعال هستند.

این مقام مسئول اظهار کرد: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، در تلاش هستیم بزودی تعداد این دوربین‌ها را به ۶۰ دستگه افزایش دهیم.

مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان سیستم‌های حمل و نقل را شامل؛ هوشمند و مدیریت حوادث و ارتباط با کاربران جاده‌ای برشمرد و تصریح کرد: سیستم‌های حمل و نقل هوشمند جاده‌ای شامل؛ دستگاه‌های تردد شمار برخط، دوربین‌های نظارت تصویری، سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور، سامانه توزین حین حرکت و تابلو‌های پیام متغیر هستند که بصورت هوشمند و به هنگام اطلاعات دقیق و قابل اعتمادی از سطح محور‌های استان ارائه می‌دهند.

به گفته غلامعباس بهرامی نیا، دستگاه‌های تردد شمار برخط به منظور مدیریت ترافیک جاده‌ای و همچنین برنامه ریزی برای ایجاد زیر ساخت‌های جاده‌ای یکی از مهم‌ترین تجهیزات به کار گرفته شده در بخش حمل و نقل هوشمند است.

او اذعان داشت: این دستگاه‌ها قادر هستند اطلاعات لحظه‌ای از ترافیک جاده ها، ساعات اوج ترافیک، تحلیل نرخ جریان حرکت را به تفکیک کلاس بندی وسایل نقلیه ارائه دهند.

۱۰۴ دستگاه تردد شمار در خوزستان فعال است

بهرامی نیا در ادامه افزود: در حال حاضر ۱۰۴ دستگاه تردد شمار برخط با پوشش ۹۵ درصدی محور‌های اصلی و شریانی در استان فعال هستند که آمار و اطلاعات سودمندی به منظور مدیریت و برنامه ریزی ساختار‌های جاده‌ای ارائه می‌دهند.

به گفته مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان، با توجه به داده‌های دستگاه‌های تردد شمار برخط خوزستان، در ۵ ماهه اول سال جاری استان رتبه ۱۱ تردد وسایل نقلیه عبوری و رتبه ۸ تردد وسایل نقلیه سنگین در کشور را به خود اختصاص داده است.

او بیان کرد: در این مدت بیش از ۸۵ میلیون وسیله نقلیه در محور‌های استان تردد داشته اند که حدود ۱۵ میلیون از این تردد وسیله نقلیه سنگین بوده است

به گفته بهرامی نیا، محور‌های ماهشهر- بندر امام و بالعکس با تردد بیش از ۴۵ هزار وسیله نقلیه، اهواز-شوش و بالعکس با تردد بیش از ۴۱ هزار وسیله نقلیه و اهواز-ملاثانی و بالعکس با تردد بیش از ۳۷ هزار وسیله نقلیه در روز از پرترددترین محور‌های استان خوزستان محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: حمل و نقل ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.