مديرکل حمل و نقل خوزستان گفت: تلفات جاده ای استان در 3 ماه اخير افزايش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،مسعود مصدقي در جلسه کارگروه ايمني راه با تأکيد بر مديريت سرعت به عنوان يکي از راهکارهاي اساسي و اصلي در راستاي کاهش سوانح جاده اي گفت: مديريت سرعت را در ورودي استان از پل زال انديمشک تا دهدز و خروجي استان به سمت شهرکرد و اصفهان که جزو معابر بسيار پرخطر است آغاز و 12 دوربين کنترل سرعت را در اين محورها در سال گذشته نصب کرديم.

وی اظهار کرد: با بيان اينكه 14 هزار کيلومتر راه و محور ارتباطي در استان وجود دارد، افزود: 80 درصد بار ترافيکي خوزستان در بخش کوچکي از راه هاي استان و به طول 2000 کيلومتر قرار دارد. شناسايي نقاط حادثه خيز و تعريف اعتباراتي براي رفع اين نقاط يکسوي قضيه است اما از سوي ديگر روند کاهشي ميزان تلفات جاده اي استان نشانگر اجراي نزديک به 12 طرح ايمني در شبکه راه هاي استان بود.

مصدقي بیان داشت: اين طرح ها به صورت مشترک ميان اداره کل حمل و نقل استان، اداره کل راه و شهرسازي و پليس راه استان اجرا شدند و شامل آموزش عابرين پياده، موتورسواران، ايمن سازي مدارس حاشيه راه ها، ايمن سازي تردد ادوات کشاورزي، ناوگان عمومي و دانشگاه ها بود و کاهش تلفات جاده اي در سال هاي اخير از نتايج اين طرح ها بوده است اما نمي توان به اين امر خوش بين بود زيرا طرح هاي زودبازده تا حدي پاسخگو هستند.

مديرکل حمل و نقل خوزستان با تأکيد بر مديريت سرعت به عنوان راهکار اساسي و اصلي در کاهش تصافات جاده اي بيان کرد: علت بسياري از سوانح استان عدم رعايت فاصله طولي و سبقت غيرمجاز بوده است. پليس راه تا حدي مي تواند با بهره گيري از ابزارهاي فيزيکي خود از اين تخلفات جلوگيري کند اما بايد برنامه هاي ITS را در شبکه راه ها مورد توجه قرار داد.

مصدقي گفت: اکنون ما پيگير سرعت بخشي به برنامه هاي  ITS هستيم و يکي از اقدامات جديد ما در بخش مديريت سرعت در راه هاي شرياني،  پيگيري نصب 12 دوربين کنترل سرعت در ورودي استان از پل زال- انديمشک تا دهدز و خروجي استان به سمت شهرکرد و اصفهان است که اين محور جزو راه هاي شرياني و بسيار پرخطر است.

وي با اشاره به در دست نصب بودن 35 دوربين کنترل سرعت در راه هاي شرياني استان در سال جاري گفت: نصب دکل ها و تجهيزات فيبر نوري براي نصب دوربين هاي کنترل سرعت در محور پل زال تا دهدز اجرا شده است و انشاءالله با هماهنگي هاي صورت گرفته در خصوص رفع مشکل برق رساني به اين دوربين ها گامي موثر و بزرگ در راستاي اجراي برنامه هاي ITS و مديريت سرعت در طول اين محور برداريم.

مصدقي ادامه داد: تقريبا 35 تا 40 درصد سوانح جاده اي استان در اين محور اتفاق مي افتد که انشاءالله با اين اقدام شاهد کاهش 35 تا 40 درصدي سوانح جاده اي در اين محور باشيم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.