رییس پلیس راه خوزستان:

۵۲۰ نفر در جاده‌های خوزستان جان باختند/محور اهواز-آبادان حادثه خیزترین جاده‌ استان

رییس پلیس راه خوزستان گفت: در سال جاری ۵۲۰ نفر در جاده‌های استان در جان خود را از دست داده اند.

سرهنگ رضا دولتشاهی، رییس پلیس راه خوزستان درخصوص میزان حوادث در جاده‌های استان در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۲۰ نفر در سوانح رانندگی در جاده‌های درون و برون شهری خوزستان جان باخته اند، این در حالی است که در سال گذشته ۵۳۰ نفر کشته شده اند.

وی اظهار کرد: نسبت تصادفات در مقایسه با سال گذشته ۲ درصد کاهش نشان می‌دهد که این کاهش رضایت بخش نیست.

سرهنگ دولتشاهی با اشاره به آمار تصادفات بیان داشت: این آمار نشان دهنده این است که بصورت میانگین ماهانه حدود ۵۰ نفر در استان جان خود را از دست می‌دهند.

رییس پلیس راه خوزستان توجه نکردن به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه، خستگی و خواب آلودگی و انحراف به چپ را از علل عمده حوادث جاده‌ای عنوان کرد و افزود: توجه نکردن به جلو علت بیشترین تلفات جانی در سوانح جاده‌ای است.

وی تخطی از سرعت مطمئنه را دومین عامل تصادفات و پایه و اساس حوادث رانندگی عنوان کرد.

این مقام مسئول گفت: نکته قابل توجه این است که ۸۰ درصد حوادث رانندگی در ۳۰ کیلومتری ورودی شهر‌ها رخ می‌دهد، چرا که رانندگان بخاطر رسیدن به شهر موردنظر از استراحت اجتناب می‌کنند.

سرهنگ رضا دولتشاهی اذعان داشت: بیشترین حوادث رانندگی با تلفات جانی در محور اهواز-آبادان و پس از آن در اهواز-اندیمشک و اهواز-سربندر رخ می‌دهند.

تعداد دوربین‌های کنترل سرعت در خوزستان استاندارد نیست

سرهنگ رضا دولتشاهی گفت: تاکنون فقط ۱۲ دوربین کنترل سرعت در استان فعال بودند و که در مقایسه با استان‌های همجوار تعداد آن‌ها بسیار کم است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در روز‌های اخیر حدود ۶۰ دوربین کنترل سرعت به همت راهداری و استانداری خوزستان در محور‌های خوزستان نصب شد.

سرهنگ دولتشاهی با اشاره به اینکه اکثر روستا‌ها در کنار جاده‌ها بنا شده اند و تردد از جاده‌ها و تقاطع‌های غیرمجاز صورت می‌گیرد، بیان داشت: ۲۵ درصد جان باختگان سوانح رانندگی را موتورسوار‌ها و ۱۵ درصد آن‌ها عابران پیاده به خود اختصاص داده اند.

وی کشته شدن ۵۰۰ نفر طی یکسال در تصادفات جاده‌ای خوزستان برابر با سقوط ۸ هواپیما و میانگین سقوط یک هواپیما در ماه توصیف کرد و افزود: وظیفه ماست که برای حفظ جان مردم و شهروندان اقدامات لازم را انجام دهیم تا فرهنگ سازی برای تردد با سرعت مطمئنه و بدون تخلف شود تا بتوانیم حوادث را تا حد ممکن کاهش دهیم.

انتهای پیام/گ

آمار جان باختگان سوانح رانندگی در خوزستان بالاست

برچسب ها: پلیس راه ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.