نخستین رزمایش دریایی آمریکا با کشور‌های عضو «آسه‌آن»

آمریکا در بحبوحه تنش با چین قصد دارد اوایل ماه آینده با ۱۰ کشور جنوب شرقی آسیا رزمایش دریایی برگزار کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه المنار، ارتش آمریکا قرار است ماه آینده با ۱۰ کشور در جنوب شرقی آسیا رزمایش نظامی برگزاری کند. این در حالی است که تنش‌های میان واشنگتن و پکن به بالاترین سطح طی ماه‌های اخیر رسیده است.

سفارت آمریکا در بانکوک –پایتخت تایلند—روز گذشته [جمعه] اعلام کرد نیروی دریایی آمریکا و کشور‌های عضو سازمان آسه‌آن [انجمن کشور‌های جنوب شرقی آسیا] قرار است از تاریخ ۲ سپتامبر رزمایش مشترک خود را از پایگاه دریایی تایلند در استان جنوبی شرقی چنبوری آغاز کنند.

در بیانیه‌ای که توسط سفارت آمریکا در تایلند منتشر شده، آمده است: «رزمایش پنج روزه دریای با هدف حفظ امنیت دریایی، تمرکز بر پیشگیری و مقابله با اقدامات خلاف قوانین دریایی برگزار می‌شود».

سفارت آمریکا در این بیانیه نامی از چین نیاورده است. این در حالی است که واشنگتن بار‌ها پکن را به اقدامات غیرقانونی در حوزه دریانوری و در دریای مورد مناقشه چین جنوبی متهم کرده است.

اندونزی، مالزی، فیلیپین، سنگاپور، برونئی، لائوس، میانمار و کامبوج اعضای کنونی آسه‌آن هستند که قرار است در این رزمایش شرکت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۱۳ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
ای کاش کشورهای عضو آسه آن به جای تفرقه و اتحاد با شیطان استکباری یعنی آمریکا با هم علیه شیطان استکباری متحد میشدند و در یک جبهه واحد قرار میگرفتند حتی اگر فرض کنیم کشورهای عضو آسه آن هر کدام به تنهائی کشورهائی ضعیف در مقابل قدرت آمریکا هستند اما میتوانند در اتحاد با همدیگر حتی کمر قلدری مثل آمریکا را هم بشکنند مخصوصاً اگر هر کدام از اعضای آسه آن با توانائی های خاص خودش در این اتحاد تشریک مساعی کند حتی قادر خواهند بود در این بخش از آسیا قدرت دلار آمریکا را به اضمحلال بکشانند و از همدیگر با اتحاد و همبستگی پشتیبانی کنند و از هیچ چیز نترسند و نهراسند آمریکا با ایجاد هراس و دلهره و تفرقه در بین این کشورها نفوذ کرده تا در آینده بتواند کم کم و آرام آرام یکی یکی این کشورها را یکی پس از دیگری ببلعد و به نابودی بکشاند چون هیچ گربه ای برای رضای خدا موش نمی گیرد....در این بین با این رزمایش و ایجاد هراس و دلهره بین اعضای آسه آن بتواند بازار فروش تسلیحات نظامی خودش را داغ و پر رنگ کند تا بتواند در بین این کشورها مسابقه تسلیحاتی علیه همدیگر ایجاد کند و فروش و تولید کارخانجات تسلیحات نظامی آمریکا را رونق ببخشد....
آخرین اخبار