عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

طرح افزایش ظرفیت پزشکی موقتی در مجلس مسکوت ماند/ فضای مجلس برای طرح موضوع مثبت نیست

رنجبرزاده گفت: طرح دوفوریتی افزایش ظرفیت پزشکی به طور موقت در مجلس مسکوت ماند و وزارت بهداشت به موضوع رسیدگی می‌کند.

طرح دو فوریتی افزایش ظرفیت پزشکی در مجلس مسکوت ماند / موضوع در مسیر وزارت بهداشت پیگیری می‌شود / فضای مجلس برای طرح موضوع مثبت نیستاکبر زنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره طرح دو فوریتی افزایش ظرفیت پزشکی که به امضای ۸۶ نماینده رسیده بود، اظهار کرد: امروز جلسه‌ای با حضور وزیر بهداشت، معاونان وزارت بهداشت، اعضای کمیسیون بهداشت و درمان و نمایندگان امضاکننده طرح دو فوریتی افزایش ظرفیت پزشکی برگزار شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان ادامه داد: طرح افزایش ظرفیت پزشکی در مجلس به طور موقت مسکوت ماند و مقرر شده است تا نمایندگان امضاکننده طرح، اعضای کمیسیون بهداشت و مسئولان وزارت بهداشت این طرح را از مسیر وزارت بهداشت دنبال کنند.


بیشتر بخوانید: فشار مافیای کنکور برای افزایش ظرفیت پزشکی در صحن مجلس/ بهارستانی‌ها سرنوشت پزشکی کشور را چطور رقم می‌زنند؟


عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح فعلا تا بررسی های کارشناسی در مجلس دنبال نمی شوند و اگر نمایندگان امضاکننده طرح پس از بحث و بررسی به جمع بندی نهایی برسند، این موضوع دیگر به طور کلی در مجلس مطرح نخواهد شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد: مباحث کارشناسی بین نمایندگان امضاکننده طرح دو فوریتی افزایش ظرفیت پزشکی و مسئولان وزارت بهداشت به بحث و بررسی گذاشته خواهد شد و اگر  آنها قانع نشوند حق طرح موضوع در مجلس را دارند.

رنجبرزاده تصریح کرد: البته فضای مجلس برای مطرح کردن طرح دو فوریتی افزایش ظرفیت پزشکی مثبت نیست چراکه زیرساخت‌های پزشکی شرایط لازم را ندارند و با تصویب این طرح کیفیت آموزش پزشکی کشور کاهش پیدا می‌کند و جایگاه برجسته پزشکی ایران در منطقه خدشه‌دار خواهد شد.

گفتنی است؛ ۸۶ نماینده مجلس طرح دو فوریت افزایش ظرفیت پزشکی را امضا کرده بودند و قرار بود این طرح امروز به صحن علنی مجلس برود و وزارت بهداشت و اعضای کمیسیون بهداشت با تصویب این طرح مخالف بودند چرا که تصویب آن، عواقبی چون کاهش افت کیفیت آموزش پزشکی و به خطر  افتادن سلامت مردم را به دنبال خواهد داشت.

امروز وزیر بهداشت در جمع فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: در تصویب طرح افزایش دوبرابری پذیرش رشته پزشکی باید توجه کنیم که کشورهای پیشرفته، پزشک عمومی مازاد بر نیاز کشور را جذب نمی کنند بلکه نخبگان رشته های تخصصی را جذب می کنند و وظیفه بنده است که هشدار دهم اگر این طرح تصویب شود، یک خطای استراتژیک داشته ایم و در آینده باید پاسخگو باشیم. 

انتهای پیام/

طرح دو فوریت افزایش ظرفیت پزشکی فعلا در صحن مجلس مطرح نمی‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
افزایش ظرفیت پذیرش رشته رادیولوژی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
رشته های پزشکی و دندانپزشکی و رادیولوژی از انحصار عده ای خاص ، خارج شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
ساخت دانشکده های دندانپزشکی در مراکز تمام استان ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
با افزایش ظرفیت رشته های دندانپزشکی دانشگاه آزاد میتوان از مهاجرت دانش اموزان به بلاروس و روسیه برای تحصیل در رشته دندانپزشکی جلوگیری کرد و مانع خروج ارز از کشور شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
ساخت دانشگاه دندانپزشکی در ازنا ، الیگودرز ، دلفان ، کوهدشت استان لرستان به رفع محرومیت از این استان می انجامد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
بسلامتی ودل خوش رفتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
از اول هم مشخص بود محلسی ها دارند داوطلبان کنکور رو بازی میدن و میخان وقت کشی کنن بیشتر نماینده ها پزشک هستن یا استاد دانشگاه هستند ظرفیت ها رو برای فرزندان خودشون خالی نگه میدارن و فقط قوانینی رو مطرح و تصویب میکنن که به نفع خودشون باشه.واقعا جای تاسف داره ظلم به جوانان کشور و حق کشی و بی عدالتی بیداد میکنه
آخرین اخبار