صیادی از دریاچه سد سلمان فارسی قیروکارزین شروع شد

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین، صید بیش از ۱۷۰ تن انواع ماهیان گرمابی از دریاچه سد سلمان فارسی را پیش بینی کرد.

صیادی از دریاچه سد سلمان فارسی قیروکارزین شروع شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی همتی سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: از ابتدای شهریور ماه ۷ گروه با ۱۴ نفر عضو، صیادی از دریاچه سد سلمان فارسی را آغاز کرده اند که این امر تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول افزود: دریاچه سد سلمان فارسی قیروکارزین با مساحت مفید بیش از ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع عمده‌ترین منبع آبی قیروکارزین در پرورش ماهیان گرمابی و آزاد است که سالیانه موجب تولید و تامین بیش از ۱۵۰ تن گوشت سفید می‌شود.

او با یاد آوری اینکه صید آزمایشی از این دریاچه در خرداد ماه امسال به منظور ارزیابی ذخایر آبزیان انجام شده است، ادامه داد: اداره شیلات مدیریت جهاد کشاورزی قیروکارزین با هماهنگی مدیریت امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس پس از پایش‌های انجام شده نسبت به معرفی گروه‌های صیادی به اداره محیط زیست اقدام که مجوز لازم جهت صید صادر شده است.

همتی گفت: از جمله ماهیان قابل صید از این دریاچه انواع کپور معمولی و گونه‌های بومی با نام‌های محلی سرخه، شکاری و لجن خوار است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین تصریح کرد: پس از شروع آبگیری سد سلمان فارسی در سال ۸۸ شرکت تعاونی صیادی با بیش از ۴۰ نفر عضو در قیروکارزین تاسیس شد و صیادی از این دریاچه قدمت ده ساله دارد.

همتی اظهار کرد: صیادی از دریاچه سد سلمان فارسی قیروکارزین صرفا با عضویت در شرکت تعاونی صیادی و گرفتن مجوز‌های لازم از مدیریت جهاد کشاورزی و اداره محیط زیست مقدور است که می‌تواند موجب اشتغال افراد علاقه‌مند باشد.

قابل توجه است که رایزنی‌هایی برای صادرات ماهیان گرمابی به کشور‌های حوزه آسیای میانه همچون جمهوری آذربایجان انجام شده است که می‌تواند موجب ارز آوری و ارزش افزوده باشد.

قیروکارزین سالیانه بیش از ۲۵۰ تن تولیدات شیلاتی دارد و در فاصله ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/چ

صید ماهی از دریاچه سد سلمان فارسی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار