صادرات استان فارس در پنج ماهه ۹۸ به ۱۵۸ ملیون دلار رسید

مدیر کل گمرک‌های استان فارس از صادرات ۱۵۸ ملیون دلاری کالا از گمرک‌های استان به خارج از کشور خبر داد.

صادرات استان فارس در پنج ماهه ۹۸ به ۱۵۸ ملیون دلار رسیدخداد رحیمی مدیرکل گمرک‌های استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: در ۵ ماه گذشته ۱۲۹ هزار و ۸۸۱ تن کالا به ارزش ۱۵۸ میلیون و ۳۸۱ هزار و ۵۲۴ دلار از طریق گمرکات استان فارس به خارج از کشور صادر شده است.

او افزود: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۱۰ درصد کاهش و ۵۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رحیمی با بیان اینکه این کالا‌ها به ۵۷ کشور جهان صادر شده است، ادامه داد: افزود: عراق، افغانستان، کویت، ترکیه، امارات متحده عربی، روسیه، قطر، آلمان، عمان و پاکستان از جمله کشور‌های هدف صادارات استان فارس بوده است.

مدیرکل گمرک‌های استان فارس بیان کرد: لبنیات، اوره، رب گوجه فرنگی، لوله فایبر گلاس، میگو، آرد گندم، شیره و عصاره شیرین بیان، دستگاه‌های مبدل حرارتی و رزین‌های آلکید بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده است.

رحیمی بیان کرد: همچنین در این مدت مقدار ۶ هزار و ۷۳۹ تن کالا به ارزش ۴۸ میلیون و ۳۷۶ هزار و ۹۸۳ دلار از طریق گمرکات استان فارس به کشور وارد شده است.

او اظهار کرد: این میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۱۳ درصد کاهش و ۲۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرک‌های استان فارس تصریح کرد: کالای وارداتی از ۳۳ کشور جهان وارد شده که عمده آن‌ها از کشور‌های چین، آلمان، ترکیه، امارات متحده عربی، جمهوری کره، ایتالیا، دانمارک، انگلستان، آمریکا و بلغارستان اشاره کرد.

رحیمی به تعداد مسافرین ورودی از طریق مرز هوایی استان فارس اشاره کرد و گفت: در پنج ماهه گذشته تعداد ۱۱۵ هزار و ۲۲۰ نفر مسافر از طریق مرز هوایی استان فارس به کشور وارد شده که از این تعداد ۷۷ هزار و ۷۹۹ نفر ایرانی و ۳۷ هزار و ۴۲۱ نفر گردشگر خارجی بوده اند.

او همچنین افزود: تعداد ۱۲۲ هزار و ۶۱۷ نفر مسافر از طریق مرز هوایی استان از کشور خارج شده اند.

مدیرکل گمرکات استان فارس تصریح کرد که طی مدت مذکور همشهریان استان فارس تعداد ۲۹۱ بسته کالا‌های هدیه و سوغات به ارزش ۲، ۰۵۱ دلار از طریق گمرک امانات پستی دریافت کردند و همچنین شهروندان استان تعداد ۲، ۹۳۳ بسته پستی به ارزش ۴۰، ۷۵۰ دلار به خارج از کشور ارسال کردند.
انتهای پیام/م

ارزآوری ۱۵۸ میلیون دلاری صادرات کالا از فارس

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار