آغاز دور دوم تحریم‌های مرتبط با ماجرای اسکریپال علیه روسیه

دور دوم تحریم‌های مرتبط با ماجرای مسمومیت جاسوس دوجانبه سابق روس علیه روسیه از امروز دوشنبه اجرایی می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دور دوم تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه که مرتبط با ماجرای مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس دو جانبه روس است از امروز دوشنبه به مرحله اجرا در می‌آید.

آمریکا روز شنبه دوم اوت در ارتباط با حمله با گاز اعصاب نوویچوک به سرگئی اسکریپال در سالزبری انگلیس در سال ۲۰۱۸ تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال کرد. واشنگتن با متهم کردن مسکو به دست داشتن در این حمله مدعی است اقدامات روسیه طبق قوانین کنترل سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیکی نیست. این در حالی است روسیه این ادعا‌ها را رد کرده است.

طبق اطلاعیه وزارت امور خارجه آمریکا که قرار است امروز در بخش ثبت فدرال آمریکا منتشر شود، دور جدید تحریم ها، بانک‌های آمریکایی را از پرداخت وام یا تامین اعتبار برای دولت روسیه منع می‌کند، مگر اینکه به منظور خرید مواد غذایی یا سایر کالا‌های کشاورزی باشد. (بیشتر بخوانید)

طبق این اطلاعیه، آمریکا همچنین با تمدید هرگونه وام مساعدت مالی یا فنی به روسیه از طریق موسسات مالی بین المللی مخالف است.

در این سند همچنین آمده است تحریم‌های جدید، محدودیت‌های تجاری خاصی را برای روسیه ایجاد می‌کند، ولی مشخص نیست دقیقا چه کالا‌ها و خدماتی مشمول این تحریم‌ها می‌شود.

دور اول تحریم‌های آمریکا تحت قانون (CBW ۱۹۹۱) در تاریخ ۲۷ اوت سال ۲۰۱۸ به اجرا درآمد.

ترامپ قصد دارد روابط خود با روسیه را بهبود ببخشد. او حتی در جلسه گروه هفت پیشنهاد بازگشت روسیه و تشکیل دوباره گروه هشت را مطرح کرد. رئیس‌جمهور آمریکا همچنان اهداف خود برای برقراری روابط با روسیه را پیش رو دارد، ولی با فشار‌های کنگره مجبور به اعمال تحریم‌ها علیه مسکو شده است.

در چهارم ماه مارس سال گذشته اسکریپال و دخترش در حالی که بیهوش بودند بر روی نیمکتی بیرون از یک مرکز خرید در شهر سالزبری انگلیس پیدا شدند. انگلیس و متحدانش با استناد به ادعای کارشناسان این کشور مبنی بر استفاده از گاز عامل اعصاب ساخت روسیه و بدون ارائه هیچگونه مستنداتی، مسکو را متهم به دست داشتن در این حمله کردند. مقامات روسیه ضمن رد تمامی اتهامات مطرح شده، آن‌ها را بی اساس خواندند. این حادثه موجب تنش سیاسی شدیدی بین دو کشور شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، تحریم ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار