پیشرفت ۳۰ درصدی احداث مجهزترین ایستگاه هواشناسی جنوب شرق کشور

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان به همراه مدیرکل شرکت فرودگاه‌های استان از پروژه احداث ساختمان جدید هواشناسی زاهدان بازدید کرد.

پیشرفت ۳۰ درصدی احداث مجهزترین ایستگاه هواشناسی جنوب شرق کشورحیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان که به همراه مدیرکل شرکت فرودگاه‌های استان در بازدید  از پروژه احداث ساختمان جدید هواشناسی زاهدان  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: پیشرفت فیزیکی عملیات احداث ساختمان جدید هواشناسی فرودگاهی زاهدان که از مجهزترین ایستگاه‌های هواشناسی جنوب شرق کشور خواهد بود به ۳۰ درصد رسید.

محسن حیدری اظهار داشت: روند اولیه اجرای این پروژه در سال ۱۳۹۶ شروع شد که به دلایل مختلف شروع عملیات احداث آن زمان بر شد.

او  با بیان اینکه از تیرماه سال گذشته روند ساخت این پروژه مجدد در دستور کار اداره کل هواشناسی استان قرار گرفت، گفت: در همان ماه‌های نخست تابستان گذشته موانع پیش روی این طرح برطرف و مناقصه پروژه برگزار شد. بلافاصله پیمانکار تعیین و با گذشت زمان کوتاهی زمین اجرای پروژه به پیمانکار واگذار شد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: نوسانات نرخ ارز مهم‌ترین چالش این پروژه در سال گذشته بود که فشار زیادی به پیمانکار و این اداره کل وارد کرد، اما با پیگیری‌های انجام شده و تخصیص اعتبار مناسب، روند اجرای کار تا امروز متوقف نشده است.
حیدری با بیان اینکه این پروژه هم اکنون حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: در صورت تخصیص اعتبار مناسب در سال جاری انتظار می‌رود ساختمان این اداره در اوایل سال آینده آماده بهره برداری شود.
وی با بیان اینکه سامانه کمک دیدبانی برای فرودگاه بین المللی زاهدان ضروری است، گفت: با توجه به تعدد تکرار پدیده‌های خاکدار کاهنده دید افقی در زاهدان و لغو پرواز‌ها به دلیل کاهش شدید دید، نصب و راه اندازی سامانه RVR هواشناسی در این فرودگاه بین المللی اجتناب ناپذیر است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به نقش پدافند غیرعامل این سامانه در مخاطرات و بحران‌های طبیعی و کاهش آسیب‌پذیری؛ پیشنهاد می‌شود موضوع تجهیز فرودگاه زاهدان به سامانه RVR هواشناسی هم از سوی هواشناسی و هم از طرف شرکت فرودگاه‌های استان پیگیری شود.

حسن اعرابی مقدم، مدیرکل شرکت فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید با اشاره همراهی و همیاری شرکت فرودگاه‌های استان در تکمیل ساختمان جدید هواشناسی زاهدان گفت: مراحل اجرای طرح توسعه فرودگاه بین المللی زاهدان همچنان ادامه دارد و جابجایی ساختمان هواشناسی در راستای اجرای این طرح است.

او ادامه داد: این فرودگاه هر گونه همکاری برای تکمیل پروژه در راستای توسعه هواشناسی و افزایش امنیت پرواز انجام خواهد داد.

انتهای پیام/ع

احداث ساختمان جدید هواشناسی فرودگاهی زاهدان

برچسب ها: هواشناسی ، فرودگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار