شروع دوباره بارش‌های مونسونی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته شاهد بارش‌های رگباری در بخش‌هایی از نیمه جنوبی استان بودیم که سبب جاری شدن موقتی روان آب نیز شد.

شروع دوباره بارش‌های مونسونی در سیستان و بلوچستانمحسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: در شبانه روز گذشته شاهد رشد ابر‌های همرفتی و بارش‌های رگباری در بخش‌هایی از نیمه جنوبی استان بودیم که سبب جاری شدن موقتی روان آب نیز شد.

او افزود: با کاهش جریانات شمالی و تقویت نفوذ جریانات جنوب غربی به استان، رشد ابر‌های همرفتی در بخش‌هایی از استان افزایش یافت و در برخی نواحی نیمه جنوبی رگبار‌های پراکنده باران روی داد.

او  با بیان اینکه دامنه بارش‌های روز گذشته بسیار محدود و به صورت نقطه‌ای بوده است، افزود: این بارش‌ها خارج از ایستگاه بوده و در هیچ یک از ایستگاه‌های باران سنجی ما ثبت نشده است، اما وضعیت آسمان برخی شهر‌های نیمه جنوبی استان نظیر نیکشهر، سرباز و مهرستان در روز گذشته نیمه ابری بوده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: رگبار‌های پراکنده و نقطه‌ای از ویژگی‌های بارش‌های همرفتی است و به طور معمول در فاصله زمانی و مکانی بسیار محدود رخ می‌دهد.

حیدری خاطرنشان کرد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های عددی امروز و فردا نیز انتظار می‌رود رشد ابر‌های همرفتی و ریزش‌های رگباری در برخی نقاط نیمه جنوبی استان ادامه داشته باشد که ممکن است در برخی نواحی با سیلابی شدن رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر همراه شود.

او  تصریح کرد: این بارش‌ها در نتیجه نفوذ همان جریانات مونسون هند به استان است که در تابستان‌ها روی می‌دهد.

انتهای پیام/ع

بارش باران در سیستان وبلوچستان 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار