مدیر پایانه مرزی دوغارون در تایباد گفت: از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه جاری ۳۲۵ هزار و ۲۵۰ هزار تن انواع کالا از این پایانه به کشور افغانستان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  کریم نوایی مدیر پایانه مرزی دوغارون در تایباد گفت: از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه ۳۲۵ هزار و ۲۵۰ هزار تن انواع کالا با ۱۳ هزار دستگاه کامیون ترانزیتی از این پایانه به کشور افغانستان صادر شده است.

او ادامه داد: در این مدت بیش از هزار و ۵۰۰ تن انواع کالا با ۶۰ دستگاه کامیون ترانزیت نیز وارد این پایانه مرزی شده است.
 
 مدیر پایانه مرزی دوغارون در تایباد  با اشاره به کاهش ۱۷ درصدی واردات کالا به این پایانه مرزی، گفت: هم اکنون روزانه بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر شامل رانندگان، مسافران، کارکنان بخش‌های مختلف اداری و خدماتی در این پایانه مرزی تردد دارند.

نوایی به جایگاه پایانه مرزی دوغارون اشاره کرد و افزود: این پایانه رتبه دوم صادرات و رتبه پنجم ترانزیت خروجی را در بین پایانه‌های مرزی کشور دارد و ۱۵ درصد از سهم صادرات را از آن خود کرده است.

او تصریح کرد: عمده کالا‌های صادراتی از این پایانه به سمت افغانستان شامل سیمان، بنزین، گاز مایع، میلگرد و کالا‌های وارداتی شامل کفش، سرب و انواع سنگ‌های ساختمانی است.

انتهای پیام// د.ف
 

۳۲۵ هزار تن کالا از مرز دوغارون به افغانستان صادر شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.