گاوداری شش هزار راسی دلفان به عنوان بزرگترین طرح تولیدی در این شهرستان پس از سه سال تعطیلی روی ریل اجرا قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  عملیات ساخت گاوداری شش هزار راسی دلفان با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور در روستای "سالیانه" شهرستان دلفان در سال ۹۵ آغاز و مجری آن شرکت قیامدشت از زیرمجموعه‌های بنیاد مستضعفان اعلام شد.

دلفان منطقه‌ای محروم و توسعه نیافته است که از داشتن واحد‌های بزرگ صنعتی و تولیدی بی بهره است، اما انتشار این خبر که شرکت قیامدشت یک طرح بزرگ را در دلفان با هدف کمک به توسعه و رونق اقتصادی در این منطقه بر عهده گرفته است موجی از شادمانی و امید را در میان مردم دلفان به ویژه جوانان تحصیل کرده جویای کار ایجاد کرد.

متاسفانه پس از مدتی امید مردم به یاس تبدیل شد و پس از مراسم کلنگ زنی، شرکت مجری تمایلی برای اجرای این طرح مهم از خود نشان نداد.
مکاتبات و پیگیری‌های استاندار لرستان و نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان محلی برای تشویق مجری طرح شرکت قیامدشت زیر مجموعه بنیاد مستضعفان برای شروع عملیات اجرایی نیز بی نتیجه ماند تا اینکه مجری جدیدی برای این طرح انتخاب شد.

ورود شستا برای ساخت گاوداری شش هزاراسی دلفان

نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی در این باره به ایرنا گفت: این طرح چندین سال تعطیل شده بود و متاسفانه شرکت قیامدشت زیر مجموعه بنیاد مستضعفان به عنوان مجری طرح تمایلی از خود برای ساخت آن نشان نمی‌داد و پیگیری‌ها و مکاتبات فراوان برای فعالیت این شرکت بی نتیجه ماند.

علی رستمیان افزود:پس از سه سال تعطیلی طرح تو انستیم زمینه موافقت وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی را بگیریم تا یکی از شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ شستا زیرمجموعه وزارت کار ساخت طرح را بر عهده بگیرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه شرکت قبلی که نه تنها اقدام عملی انجام نداده بود برای فروش زمین به شستا نیز همکاری نمی‌کرد اظهار داشت:برای آغاز مجدد عملیات اجرایی این پروژه چهار ماه وقت از ما گرفته شد که دلیلش مشکلات حقوقی انتقال زمین از بنیاد مستضعفان به شستا بود که با پیگیری‌های انجام گرفته مشکلات رفع شد و اکنون طرح در حال اجرا می‌باشد.

گاوداری شش هزاراسی راسی مطالبه اساسی مردم دلفان است

فرماندار دلفان نیز به ایرنا گفت: این طرح پس از سه سال تعطیلی با تلاش نماینده دلفان و سلسله و استاندار لرستان با مجری جدید عملیات ساخت آن کلید خورده است.

حشمت بهمنی با بیان اینکه مدیریت ارشد شهرستان بصورت جدی درصدد حل مشکلات و موانع اجرای این طرح بزرگ است افزود: اقدامات بزرگی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم و تشویق مجری طرح صورت گرفته است.
وی افزود:خوشحالیم این طرح بزرگ وارد مرحله اجرایی شده و خبر خوش و امیدواره کننده‌ای از طرف دولت به مردم منطقه است.

فرمانداردلفان خاطرنشان کرد: ️دلفان محرومترین شهرستان استان لرستان است که از داشتن واحد‌های تولیدی بی بهره است و ساخت این گاوداری مطالبه اساسی مردم منطقه است.

فاز نخست گاوداری شش هزاراسی دلفان در بهمن ماه امسال به بهره برداری می‌رسد

مدیر هلدینگ صنایع عمومی تامین شستا نیز به ایرنا گفت: فاز اول گاوداری شش هزاراسی دلفان در بهمن ماه امسال به بهره برداری می‌رسد.

مهندس هاشمی گل سفیدی افزود: برای بهره برداری فاز نخست طرح ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری می‌شود.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم جهت تامین تجهیزات ارز بر شیردوش و تامین آهن آلات و ساخت سوله‌ها اندیشیده شده است تصریح کرد: نیروی انسانی مورد نیاز طرح از دیپلم تا نیرو‌های تخصصی از نیرو‌های بومی متطقه انتخاب می‌شوند.
هاشمی تاکید کرد: اقدامات لازم توسط وزارت جهاد کشاورزی و شرکت شستا جهت خرید دوهزار راس گاو شیری جهت فاز نخست فراهم شده است.

این طرح دارای صنایع تکمیلی و اقماری نیز می‌باشد که با شروع به کار گاوداری، شرکت‌های اقماری و کارخانجات صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز باید در شهرستان ایجاد شود.

گاوداری شش هزار راسی دلفان بزرگترین طرح تولیدی در متطقه خواهد بود که بصورت مستقیم ۱۵۰ نفر در آن مشغول خواهند شد. تولید سالانه ۳۵هزار تن شیر و ۵۰۰ تن گوشت و سه هزار گاو مولد از نژاد هلشتاین از اهداف اجرای این طرح است. روستای سالیانه در ۲۰ کیلومتری غرب شهر نورآباد مرکز شهرستان دلفان واقع شده است.

انتهای پیام/د

بزرگترین طرح تولیدی در سلسله روی ریل اجرا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.