ناموسی شدن دعوای دو رئیس جمهور فرانسه و برزیل +تصویر

دعوای دو رئیس جمهور فرانسه و برزیل بعد از آتش‌سوزی جنگل‌های آمازون، ناموسی شد.

ناموسی شدن دعوای دو رئیس جمهور فرانسه و برزیل+تصویربه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، آمانوئل مکرون روز دوشنبه ۴ شهریور، در نشستی مطبوعاتی در حاشیه نشست گروه ۷ در بیاریتز فرانسه، اظهارات رئیس جمهور برزیل درباره عکس همسرش را بسیار بی ادبانه خواند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یکی از حامیان ژائیر بولسونارو رئیس جمهور برزیل، در صفحه فیسبوک خود عکسی از بریژیت مکرون همسر رئیس جمهور فرانسه و میشله بولسونارو همسر رئیس جمهور برزیل منتشر کرد و نوشت: «اکنون متوجه می‌شوید چرا مکرون این همه بولسونارو را اذیت می‌کند.»

هدف این فرد از انتشار چنین تصویری اشاره به سن بالای (۶۶ سال) همسر رئیس جمهور فرانسه بود. این در حالی است که رئیس جمهور برزیل ۲۳ سال از امانوئل مکرون ۴۱ ساله پیرتر است، اما همسرش ۲۸ سال از خانم بریژیت جوانتر است.

پس از انتشار این تصویر، بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل در بخش کامنت‌های این پست فیسبوک نوشت: «پسره رو تحقیر نکن،‌ها ها».. مکرون پس از دیدن چنین اظهار نظر‌هایی عصبانی شد و در نشست مطبوعاتی گفت: او حرف‌های بسیار گستاخانه و بی ادبانه‌ای درباره همسرم زد. من برای مردم برزیل احترام قائلم و امیدوارم هر چه زودتر رئیس جمهور مناسب‌تری را داشته باشند.

مکرون گفت به نظرش زنان برزیل از حرف‌ها و رفتار آقای بولسونارو شرمگین هستند. این دعوا از زمانی شروع شد که مکرون در توییتر خود آتش‌سوزی بی سابقه جنگل‌های آمازون را یک «بحران بین المللی» خواند و از اقدامات ضد محیط زیستی جمهوری برزیل انتقاد کرد. او در پستی نوشت: ژائیر بولسونارو رئیس جمهور برزیل درباره موضعش در قبال گرم شدن آب و هوای زمین دروغ گفته و کوتاهی کرده است.

ناموسی شدن دعوای دو رئیس جمهور فرانسه و برزیل+تصویر

در مقابل آقای بولسونارو، مکرون را متهم کرده است که با برزیل مانند "یک مستعمره رفتار می‌کند نه یک سرزمین مستقل. "
آقای بولسونارو، افسر سابق ارتش که دونالد ترامپ را الگوی خود می‌داند با وعده برقراری "نظم و قانون" به قدرت رسید. او به عنوان فردی نژاد‌پرست و زن‌ستیز شهرت دارد.

اظهارنظر‌های او بر علیه زنان، سیاه پوستان و اقلیت‌های جنسی انتقاد‌های زیادی برانگیخته است. یکی از بدترین اظهارات او مربوط به بحثی در پارلمان برزیل در سال ۲۰۱۴ است که به یک نماینده زن چپ گرای پارلمان برزیل گفته بود: "من حتی به تو تجاوز هم نخواهم کرد، چون لیاقتش را نداری. "

یک اظهار نظر دیگر او هم که خشم بسیاری را برانگیخت مربوط به دخترش بوده است. او در یک مناسبت عمومی در آوریل ۲۰۱۷ گفته بود: "من ۵ فرزند دارم. چهار تای آن‌ها پسر هستند و سر پنجمی ضعیف شدم و دختر شد.

 انتهای پیام/

دعوای بین مکرون و همتای برزیلی خود بالا گرفت

برچسب ها: برزیل ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
مهم نیست
مگه آزادی بیان نیس آقای مکرون؟
خب زنت زشته دا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
اين رييس جمهور برزيل مشكلات مملكتشو حل كرده كه خاله زنك بازي درمياره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
يعني چي دقيقا؟
آخرین اخبار