ورزش هرمزگان در سراشیبی سقوط؛

امتیاز تیم‌های فوتبال جوانان و امید البدر بندرکنگ واگذار شد

شنیدن خبر انصراف یا انحلال تیم‌های ورزشی هرمزگان شاید برای هواداران ورزش در استان موضوع عجیب و تازه‌ای نباشد، اما بی تفاوتی مسئولان نسبت به این موضوع جای تامل زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،شنیدن خبر انصراف یا انحلال تیم‌های ورزشی هرمزگان شاید برای هواداران ورزش در استان موضوع عجیب و تازه‌ای نباشد، اما بی تفاوتی مسئولان نسبت به این موضوع جای تامل زیادی دارد.

حالا هم در جدیدترین اتفاق امتیاز تیم‌های فوتبال لیگ برتری جوانان و امید البدربندرگنگ به تیم‌های خارج از استان واگذار شد.

فصل جدید لیگ برتر فوتبال امید‌های کشور در حالی عصر دیروز آغاز شد که حضور نداشتن تیم البدربندرکنگ در این رقابت‌ها بار دیگر بی توجهی مسئولان استان را نسبت به ورزش حرفه‌ای نشان داد.

امید‌های البدر سال ۹۵ به لیگ برتر صعود کردند و در دو فصل گذشته به ترتیب عنوان ششمی و پنجمی لیگ را از آن خود کردند.

مسئولان این باشگاه خصوصی، اما به دلیل مشکلات مالی و حمایت نکردن مسئولان استانی تصمیم گرفتند تا امسال در این رقابت‌ها شرکت نکنند و امتیاز خود را به تیم نشاط ساری واگذار کردند.

اما این پایان ماجرا نیست و مسئولان باشگاه البدر تصمیم گرفتند تا در مسابقات لیگ برتر فوتبال جوانان کشور هم که از امروز آغاز می‌شود شرکت نکنند و امتیاز خود را به استان فارس واگذار کنند.

جوانان البدر هم همانند تیم امید‌های این باشگاه دو فصل پیش لیگ برتری شدند و دو عنوان ششمی و دهمی لیگ را کسب کردند.

پیش از این هم و در سال ۹۱ تیم بسکتبال البدربندرکنگ پس از یک سال حضور در لیگ برتر بسکتبال کشور و در سال ۹۲ نیز تیم فوتبال البدر پس از یک سال حضور در رقابت‌های لیگ دسته اول و سقوط به لیگ دو به دلیل مشکلات مالی و حمایت نکردن مسئولان استانی به طور کامل منحل شدند.

البته این همه ماجرای انصراف و انحلال تیم‌های ورزشی هرمزگان از لیگ‌های معتبر کشوری نیست.

منحل شدن تیم‌های لیگ برتری فوتبال و والیبال آلومینیوم هرمزگان، منحل شدن تیم بسکتبال لیگ برتری استقلال زرین قشم و انحلال چند باشگاه لیگ برتری فوتسال بانوان از جمله استقلال جنید بندرعباس و تیم لیگ برتری ووشو شهرداری بندرعباس تنها بخش دیگری از بی توجهی و بی تفاوتی مسئولان ورزشی و غیر ورزشی استان هرمزگان به موضوع ورزش حرفه‌ای و قهرمانی است.

حالا تنها امید هواداران هرمزگانی تنها به تیم‌های شهرداری بندرعباس در لیگ برتر فوتبال ساحلی، آذرخش بندرعباس در لیگ برتر فوتسال، شهرداری بندرعباس در لیگ دسته دو فوتبال و تیم تازه لیگ برتری شده شهرداری بندرعباس در لیگ برتر بسکتبال است.

تیم‌هایی که البته با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و اگر نگاه مسئولان ورزشی و غیر ورزشی استان به موضوع ورزش قهرمانی و حرفه‌ای تغییر نکند شاید در آینده‌ای نه چندان دور به سرنوشت همان تیم‌های منحل شده دچار شوند.

انتهای پیام/ب

تیم های ورزشی هرمزگان درگیر مشکلات مالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.