ثبت نام از زنبورداران برای سرشماری کلنی ها آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با اشاره به سرشماری زنبورستان ها در مهر ماه، گفت: از امروز به منظور استفاده مفيد از زمان اعلام شده تا قبل از شروع آمار برداري از زنبورداران ثبت نام به عمل می آيد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: طبق روال سال‌های گذشته آمار برداری از کلنی‌های زنبورعسل از ۶ مهر ماه لغایت نوزدهم مهر ماه به طور همزمان در سراسر کشور انجام می‌شود.

او بیان کرد: با اشاره به سرشماری زنبورستان‌ها در مهر ماه، گفت: از امروز به منظور استفاده مفید از زمان اعلام شده تا قبل از شروع آمار برداری از زنبورداران ثبت نام به عمل می‌آید.

مهدی همتی افزود: به دلیل ممنوعیت جابجایی کلنی‌های زنبور عسل در سطح کشور و در مهلت تعیین شده آمار برداری، هماهنگی لازم با نیروی انتظامی و پاسگاه‌های بین راهی جهت جلوگیری از هرگونه نقل و انتقال در زمان آمار برداری به عمل می‌آید.

او با تاکید بر اهمیت آمار برداری در کمک به برنامه ریزی و تدوین سیاست‌های زنبور عسل در سطح استانی و ملی، بیان کرد: آمار برداری از کلنی‌های زنبور عسل شامل کلیه کلنی‌های مستقر در حوزه جغرافیایی شهرستان اعم از دارای پروانه، فاقد پروانه، زنبوردار مهاجر دارای مجوز استقرار، زنبوردار بومی، کندوی مدرن و کندوی سنتی از یک کلنی به بالا است.

همتی با اشاره به اینکه ملاک تمدید دفترچه‌های زنبورداری و صدور دفترچه‌های جدید اطلاعات و آمار ثبت شده در سامانه آمار گیری می‌باشد، توضیح داد: داشتن کد شناسه ۱۶ رقمی برای زنبورستان‌های بالای ۴۰ کلنی ضروری است و زنبورداران فاقد کد شناسه باید در فرصت باقی مانده جهت گرفتن کد شناسه به اداره بهبود تولیدات دامی شهرستان مراجعه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با بیان اینکه حضور شخص زنبوردار در زمان آمار گیری در زنبورستان جهت دادن اطلاعات مورد نیاز ضروری است، افزود: در صورت عدم حضور زنبوردار و درج اطلاعات ناقص در درخواست سرشماری، امکان ارسال اطلاعات میسر نخواهد بود.

قیروکارزین از مناطق مستعد برای زمستان گذرانی زنبورستان‌ها است که سالانه محل اسکان بیش از ۶۰ هزار کلنی زنبور عسل بوده و در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/م

ثبتنام طرح سرشماری کلنی های زنبور عسل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار