آموزش‌های مهارت بنیان از الگو‌های جدید آموزش فنی وحرفه‌ای است

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: آموزش‌های مهارت بنیان از الگو‌های جدید آموزش فنی وحرفه‌ای است که سرمایه گذاران مهارتی می‌توانند با استفاده از فضای مازاد، مهارت آموزی را توسعه دهند و زمینه اشتغال جوانان را فراهم کنند.

عبدالنبی سواعدی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: انسان‌ها اگر برای موفقیت‌های کوچک خود جشن بگیرند به موفقیت‌های بزرگتر و بیشتر دست پیدا خواهند کرد.

او افزود: بخش خصوصی در مهارت آموزی معطوف به اشتغال بسیار تلاشگر است، و بیش از ۷۰ درصد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بصورت سفارش محور (در بخش‌های خصوصی و دولتی) انجام می‌شود.

سواعدی بیان داشت: یعنی متقاضی آگاهانه مسیر شغلی خود را انتخاب کرده و با هزینه شخصی برای آینده خود سرمایه گذاری می‌کند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان ادامه داد: بیش از ۶۰ درصد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان، در آموزشگاه‌های آزاد انجام میشود. سیتم‌های آموزشی مانند آموزش پرورش و دانشگاه ها، آموزش‌ها را بنا به تکلیف ارائه می‌دهند، اما آموزش‌های فنی و حرفه‌ای معطوف به اشتغال و با تعیین مسیر شغلی است که یکی از جنبه‌های متمایز آموزش فنی و حرفه‌ای است.

ارائه آموزش های فنی به بیکاران جویایی کار

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از زیر ساخت‌ها و کلیدی‌ترین فعالیت‌هایی که در جامعه در راستای رونق تولید انجام می‌شود را آموزش‌های مهارتی است و اگر قرار است تولید قابل رقابت داشته باشیم باید کارگر، تکنسین و کارشناس ما از نظر مهارت در سطح عالی باشد؛ هر میزان مهارت‌های فردی و تخصصی افزایش یابد کیفیت محصول و تولید ارتقا پیدا خواهد کرد.

او گفت: این سازمان هم آموزش بیکاران جویای کار فاقد مهارت، و هم ارتقا مهارت شاغلین برای افزایش بهره وری و ارتقا سطح کیفی تولیدات را بر عهده دارد. این مسیر مطمئنی برای کسانی است که جویای کار هستند تا با مهارت افزایی و مهارت آموزی بتوانند از ظرفیت‌های موجود در استان برای اشتغال در بخش‌های مختلف صنعت، خدمات، کشاورزی، فرهنگ و هنر  و کار آفرینی استفاده کنند.

سواعدی بیان داشت: بیشتر مهارت آموختگان بخش خصوصی شاغل می‌شوند بنابراین یکی از بهترین روش‌های ایجاد امید در جامعه برگزاری جشن‌های تجلیل از مهارت آموختگان و معرفی الگو‌های موفق است.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای خوزستان ادامه داد: ما در سال جاری در آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای هم موضوع کار آفرینی مهارت بنیان در کارگاه‌ها را در دست اجرا داریم که مهارت آموزان و بخش خصوصی میتوانند از فضا‌های موجود مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در قالب دستور العمل مربوط به کار آفرینی مهارت بنیان استفاده کنند تا شاهد رونق بیشتر مهارت‌های آموزشی باشیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.