رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی:

مسئله اشتغال و استقلال اقتصادی در روستا‌ها را جدی بگیریم

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت:باید در ۴۰ سال گذشته اقدامات اساسی در زمینه اشتغال انجام می دادیم.

مسئله اشتغال و استقلال اقتصادی در روستا‌ها را جدی بگیریمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مراسم امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری اقتصادی، تأسیس مراکز توانمندسازی بانوان در چهارچوب مثلث توسعه اقتصادی خراسان رضوی ورونمایی از سامانه‌های شفافیت و اطلاع‌رسانی شرکت تعاونی دهیاری‌های بخش مرکزی شهریتان مشهد که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، با بیان اینکه نتیجه توجه نکردن به اشتغال، مهاجرت پر سرعت از روستا به شهر است، گفت: در نحوه بهتر مدیریت کردن روستا‌ها باید اشتغال را به‌همان سمت هدایت کنیم و اشتغال را برای همه آحاد روستا جدی بگیریم.

او تصریح کرد: در گذشته ۷۵ درصد جامعه ما روستایی بوده که امروزه وضعیت معکوسی پیدا کرده است، به این دلیل که در این حوزه کار نکرده‌ایم و تنها خدمت‌رسانی انجام داده‌ایم.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اشاره به اینکه باید تولیدکنندگان انگیزه سرمایه‌گذاری در روستا‌ها را پیدا کنند، گفت: اگر معافیت تولید در روستا‌ها کم باشد، هم تولیدکننده انگیزه دارد و هم مردم روستا با خدمات بهتری کار را انجام می‌دهند.

پژمانفر افزود: در مجلس نهم پیگیر این بودیم که اقتصادی بر پایه گردشگری و میراث فرهنگی داشته باشیم و خوشبختانه بعد از ۶ یا ۷ سال وزارتخانه‌ای تحت این عنوان تأسیس شده است که سه‌شنبه آینده اولین وزیر میراث فرهنگی معرفی می‌شود.

او با بیان اینکه آموزش‌وپرورش و مراکز آموزش عالی باید در آموزش صنایع‌دستی اقدامات لازم را انجام دهند، تصریح کرد: همه باید همت کنیم و مسئله اشتغال و استقلال اقتصادی در روستا‌ها را جدی بگیریم.
 
انتهای پیام//ج.ر
 
 

اشتغال را برای همه آحاد روستا جدی بگیریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.