استاندار مرکزی مطرح کرد ؛

سوء مدیریت در شرکت هپکو این واحد صنعتی را نابود کرده / کارگران خواستار تسریع در پرداخت معوقات خود شدند

استاندار مرکزی گفت: سوء مدیریت در شرکت هپکو این واحد صنعتی را نابود کرده و این شرکت عظیم به حال خود رها شده است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  جلسه بررسی مسایل کارگری هپکو و آذرآب با عنوان کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید در اراک با حضور رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی، نمایندگان مجلس و نمایندگان شورای کارگری برگزار شد.

بررسی مسايل كارگري  هپكو و آذراب

سید علی آقازاده استاندار مرکزی  در این کارگروه گفت: سوء مدیریت در شرکت هپکو این واحد صنعتی را نابود کرده و این شرکت عظیم به حال خود رها شده است و پیشنهاد می‌شود شرکت آذرآب به مپنا واگذار شود یا سهم ۳۰ درصدی بانک کشاورزی به کسانی که اهلیت دارند واگذار شود .

آقازاده دیروز هم درخصوص صنایع و واحد‌های تولیدی بزرگ استان به ویژه هپکو و آذرآب، گفت: از دلایل مشکلات هپکو محقق نشدن تعهدات دستگاه‌های ملی از جمله خرید ۳۰۰ دستگاه از مجموع محصولات هپکو است که می‌توان آن را در اثر اعمال تحریم‌ها و افزایش قیمت محصولات تولیدی هپکو دانست.

واگذاری‌های هپکو تا کنون غیر اصولی بوده

کریمی و مقدسی نمایندگان مردم اراک کمیجان و خنداب در مجلس در این کارگروه با اشاره به اینکه واگذاری‌های هپکو تا کنون غیر اصولی بوده و سبب افزایش بدهی‌ها و مشکلات این شرکت شده است ، گفتند: باید تخلفات مالی گسترده در هپکو و آذرآب بررسی شود و با متخلفان برخورد شود.

این نمایندگان افزودند: با توجه به شرایط موجود در وضعیت حقوقی و مالی هپکو و تعویق حقوق کارگران، برای واگذاری جدید سازمان خصوصی سازی تصمیم مناسبی گیرد و با این شرایط راهی جز بازگشت سهام این کشور به دولت نیست.

بی ثباتی مدیریتی اصلی‌ترین مشکل هپکو آذرآب

در این جلسه همچنین نمایندگان شورای کارگری شرکت آذرآب و هپکو حضور داشتند و نسبت به واگذاری‌های غیر اصولی این دو صنعت بزرگ اعتراض کردند و گفتند: اصلی‌ترین مشکل این دو کارخانه بی ثباتی مدیریتی است و از وزیر صنعت معدن و تجارت می‌خواهیم موضوع واگذاری‌ها را به جد بررسی کند.

هیات دولت از واردات بی رویه ماشین آلات جلوگیری کند

حجت الاسلام عبدالهی رئیس کل دادگستری استان مرکزی هم در این کارگروه با انتقاد از نحوه واگذاری کارخانه هپکو از هیات دولت خواست با بررسی مشکلات هپکو و جلوگیری از واردات بی رویه ماشین آلات تولیدی در این شرکت برای کارگران هپکو کار و درآمد ایجاد کند.

حجت الاسلام عبدالهی افزود: مشکل مدیریتی تنها مشکل این کارخانه نیست و باید با رونق تولید و فروش ماشین آلات تولید شده کارخانه احیا شود.

کارگران هپکو در تجمعات اعتراضی خود که چند روزی است در اراک در حال برگزاری است، خواستار تسریع در پرداخت حقوق و مزایای معوقه خود شده اند.

مهمترین خواسته و اولویت کارگران هپکو از مسئولان تعیین تکلیف سهامدار و رسیدگی به تخلفات انجام شده است و درخواست دارند که با کارسازی برای خطوط تولید نقدینگی لازم را برای رونق اقتصادی و پرداخت به موقع حقوقشان فراهم کنند.

همچنین اجرایی شدن قرارداد سال گذشته وزارت راه و شهرسازی برای ساخت ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات راه سازی از خواسته‌های مهم این کارگران است.

شرکت هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی در اراک تاسیس و از سال ۱۳۵۴ شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر می‌تواند ۲۵ نوع ماشین آلات راه سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید کند که هشت نوع از محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی، چون ژاپن، آلمان، سوئد است.

شرکت هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال ۱۳۸۵ به بخش خصوصی واگذار و از این مقطع زمانی به بعدمشکلات آن آغاز شد.


انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.