گام بلند ایران برای پیوستن به اتحادیه اقتصادی اوراسیا + فیلم

سفیر کشورمان در روسیه سند تصویب موافقتنامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اوراسیا را به دبیر این اتحادیه تقدیم کرد.

گام بلند ایران برای پیوستن به اتحادیه اقتصادی اوراسیا + فیلمبه گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، با پایان فرآیند الحاق موقت ایران به اتحادیه اقتصادی اورآسیا، مهدی سنایی سفیر کشورمان در روسیه در دیدار با دبیر کمیسیون اقتصادی اتحادیه اورآسیا، سند تصویب موافقتنامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و این اتحادیه را به وی تسلیم کرد.

موافقتنامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اورآسیا، خرداد سال جاری به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و رئیس جمهور آن را برای اجرا ابلاغ کرد.

تیگران سرکیسیان و مهدی سنایی در این دیدار بر اجرایی شدن این موافقتنامه تاکید و راه‌های گسترش روابط ایران را با پنج کشور عضو اتحادیه بررسی کردند.

اتحادیه اقتصادی اورآسیا شامل پنج کشور روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، ارمنستان و بلاروس است و در چارچوب موافقتنامه امضا شده ۵۰۲ قلم کالای صادراتی ایران که از تعرفه ترجیحی برخوردار شده، پس از شصت روز کاهش تعرفه‌های متقابل آغاز خواهد شد.


بیشتر بخوانید: نشست بی سابقه شورای امنیت علیه آمریکا + فیلم 


انتهای پیام/
 

عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا + فیلم

 
برچسب ها: دانلود فیلم ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار