مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

تاکید بر مصرف داروی مشابه تولید داخل، دلیلی بر کمبود دارو نیست

مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:به تدریج کمبود دارو‌های خارجی مشابه داخل زیاد می‌شود که این موضوع به معنی کمبود دارویی نیست.

تاکید بر مصرف داروی مشابه تولید داخل، دلیلی بر کمبود دارو نیستعلی روحبخش مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، گفت: از سال گذشته جلوگیری از واردات دارو‌های دارای مشابه تولید داخل آغاز شده و کم کم اثر آن را میبینیم؛ به تدریج کمبود دارو‌های خارجی مشابه داخل زیاد می‌شود که این موضوع به معنی کمبود دارویی نیست.

او تصریح کرد: هدف وزارت بهداشت حمایت از تولید داخل است، کمبود دارو در برخی موارد به این معنی نیست که نتوانستیم دارو‌های اساسی را وارد کنیم.

مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ما به شدت ایستاده ایم تا داروی مشابه تولید داخل به کشور وارد نشود، گفت: در حال حاضر ۱۱۳۷ نفر داروساز دارای پروانه مسئول فنی در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه‌های مشهد مشغول به فعالیت اند.

روحبخش افزود: حدود ۸۲۳ باب داروخانه به جز تربت جام، تربت حیدریه، گناباد، نیشابور وسبزوار در حال فعالیت اند.

او تصریح کرد: پراکندگی و تعداد داروخانه‌ها بر مبنای جمعیت شهر‌ها بوده و بیشترین تعداد پراکندگی در مشهد است.

انتهای پیام//ف. غ

ایستادگی در برابر ورود داروی مشابه تولید داخل به کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.