تاکید پوتین و مرکل بر ضرورت همسو کردن تلاش‌ها در جهت حفظ برجام

رئیس‌جمهور روسیه و صدر اعظم آلمان بر لزوم همسو کردن تلاش‌ها برای حفظ توافق هسته‌ای ایران تاکید کردند.

تاکید پوتین و مرکل بر ضرورت همسو کردن تلاش‌ها در جهت حفظ برجامبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سرویس مطبوعاتی کاخ کرملین امروز پنج شنبه اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان بر ضرورت تجمیع تلاش‌ها به منظور حفظ توافق هسته‌ای ایران تاکید کردند.

بنا به اعلام کاخ ریاست جمهوری روسیه، پوتین و مرکل در گفت‌و‌گویی تلفنی پیرامون توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران به بحث پرداختند. دو طرف بر لزوم تثبیت تلاش‌های همه طرف‌ها برای حفظ توافق هسته‌ای ایران تاکید کردند.

سرویس مطبوعاتی کرملین اعلام کرد صدراعظم آلمان همچنین رئیس‌جمهور روسیه را در جریان بحث‌های صورت گرفته در خصوص برجام در نشست اخیر گروه هفت در بیاریتز فرانسه قرار داد.

آمریکا ۱۸ اردیبهشت پارسال به صورت یکجانبه و بدون دلیل خاصی از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بود، خارج شد و اعلام کرد کارزار فشار حداکثری علیه ایران را به راه خواهد انداخت تا صادرات نفت تهران را به صفر برساند و آن را مجبور کند بار دیگر به میز مذاکره بیاید تا «توافق بهتری» برای آمریکا رقم بخورد. این اقدام دولت آمریکا پس از یک سال «صبر راهبردی» ۱۸ اردیبهشت امسال با اعلام رسمی رئیس‌جمهور کشورمان برای کاهش گام به گام تعهدات برجامی ایران روبه‌رو شد.

ایران در نخستین گام اقدام برجامی خود محدودیت‌های مربوط به ذخیره‌سازی آب سنگین و اورانیوم غنی‌شده را کنار گذاشت و ۱۶ تیرماه نیز ضمن انتقاد از «وقاحت سیاسی اروپا» گام دوم خود را آغاز کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار