کلاهبرداری کثیف / سفر رویایی ۶۰ کودکی اوتیسمی برای زیارت امام رضا (ع)

یک کلاهبردار در قالب سفر زیارتی از خانواده‌های کودکان اوتیسمی، فلج مغزی و... اخاذی کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  مادر دلشکسته کودک فلج مغزی، گویی کور سوی امیدی دید وقتی که مربی فرزندش گفت، «دسته جمعی همراه با دیگر خانواده‌های دارای فرزندان سندرم داون، فلج مغزی و اُتیسم می‌خواهیم به پابوس امام رضا (ع) برویم و شفای کودکمان را از آن امام همام بخواهیم»، اما خبر نداشت که این سفر رویایی بیش نیست.

کلاهبرداری کثیف / سفر رویایی ۶۰ کودکی اوتیسمی برای زیارت امام رضا (ع)


داغ‌ترین حوادث امروز:

تجاوز گروهی به مهدیه ۲۵ ساله در انباری / شوهر خائن او را در اختیار دوستانش گذاشت

مرگ دلخراش کودک ۳ ساله و زن جوان در شاخ به شاخ وحشتناک ۲ پراید + تصاویر

جنگ پسرخاله‌ها در مسیر خانه زن موقت / اعتراف تلخ در پلیس مشهد + تصاویر

قتل هولناک داماد به دست برادر زن

سرنوشت نوزادی که دستانش را موش جویده بود + عکس

تکه پاره شدن کودک ۲ ساله توسط پلنگ گرسنه + عکس

علت عجیب شکایت مرد تاجر از همسر دومش! + عکس


ماجرا از آنجا شروع شد که فردی که خود را مدیر تور‌های مسافرتی معرفی کرده بود به مربی کودکان اوتیسم، برگزاری تور زیارتی سفر مشهد برای خانواده‌های دارای فرزندان سندرم داون، فلج مغزی و اُتیسم را پیشنهاد داد و نیت خود را اینگونه بیان کرد که می‌خواهد در ثواب زیارت آن‌ها شریک باشد.

این فرد، ۴ روز سفر با هواپیما و اسکان در هتلی نزدیک حرم مطهر رضوی را وعده داده بود تا خانواده‌ها و بچه‌های ناتوان بتوانند در این چند روز راحت به زیارت بروند.

۱۷۰ پدر و مادر و فرزندانشان هر نفر ۳۰۰ هزار تومان برای این سفر پرداخت کرده بودند که در مجموع ۵۰ میلیون تومان هزینه سفر این مسافران بود که در مرحله اول حدود ۳۶ میلیون تومان به حساب شخصی مدیر تور واریز شده بود و علاوه بر آن، خانواده‌هایی که از ثبت نام در این تور جا مانده بودند هم بعد از تشکیل یک گروه در تلگرام و برقراری ارتباط با این فرد، بدون قرارداد و تنها مبتنی بر اعتماد حدود ۳۰ میلیون تومان به حسابی که اعلام کرده بود، پول واریز کردند.

امروز و فردا کردن هایش باعث شد تا مربی کودکان و خانواده‌های آنان نسبت به وعده و وعید‌های این فرد مشکوک شوند؛ با پیگیری‌هایی که داشتند متوجه شدند که بلیط هواپیما و هتل رزرو نشده است.

مسافران با مراجعه مکرر به دفتری که فقط با یک کارمند در طبقه چهارم یک مرکز خرید در حوالی صادقیه قرار داشت و به نظر می‌رسید که در حال نقل مکان است، نتوانستند مدیر را پیدا کنند و تماس‌های پی در پی و پیام‌های خانواده‌ها در گروه تلگرام هم پاسخگو نبود تا اینکه تلفنی به مربی کودکان گفته بود که برنامه سفر تغییر کرده است و به زودی تاریخ جدید اعلام خواهد شد و در پاسخ به مربی که درخواست استرداد پول‌های مسافران را داشت، گفته بود که پول‌ها هزینه شده است و هر زمان که صلاح بدانم پول‌ها را برمی گردانم.

بعد از این پاسخ بود که مربی با مراجعه به انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران و طرح شکایت متوجه شد که این فرد عضو انجمن نیست همچنین مجوز فعالیت از سازمان گردشگری و میراث فرهنگی هم ندارد.

این پیگیری‌ها باعث نگرانی او و خانواده‌های امیدواری شد که همچنان منتظر سفر بودند و فکر می‌کردند شاید به دلیل ترافیک سفر‌های تابستانی تغییر زمان سفر عادی است و اصلا تصور نمی‌کردند فردی بتواند پول‌هایی که هزینه داروی بچه‌ها بود، اینطور بلاتکلیف بگذارد.

بعد از آن نیز مربی کودکان به عنوان نماینده طرف قرارداد با این تور مسافرتی به دادسرا مراجعه و طرح شکایت کرد که زمان مراجعه در قسمت کپی جلوی در دادسرا به او گفته شده بود امروز شما نفر شصت و هشتم هستید که از این فرد شکایت می‌کنید همچنین بر اساس جستجوی نام مدیر تور در اینترنت متوجه شده بود که این فرد در سال ۹۶ نیز به جرم کلاهبرداری و جعل در تور‌های داخلی یک آپانس هواپیمایی، پرونده‌ای در دادگاه داشته است.

پس از آن، مربی کودکان همچنان برای بازگرداندن پول خانواده‌های کودکان بیمار اصرار داشت و با تماس‌های مکرر و با این ترفند که می‌خواهد مسئول انجمن دیگری برای سفر معرفی کند، توانست با مدیر تور قرار ملاقات بگذارد و از سویی دیگر با طرح شکایت در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و هماهنگی گشت مشترک تعزیرات حکومتی به دفتر تور مسافرتی مراجعه کردند.

این فرد هیچ مدرک و مجوزی برای فعالیت نداشت و اظهار کرد که در حال اخذ مجوز‌های لازم است، اما چون فرایند دریافت مجوز‌ها زمان بر است به همین دلیل اکنون بدون مجوز خدمات ارائه می‌دهد.

قاضی او را مکلف و موظف به استرداد عین مبلغ دریافتی کرد، اما وی در مورد فسخ قرارداد و بازگرداندن پول‌های مسافران گفت که ۷۲ ساعت کاری زمان لازم دارد و با توافق طرف قرارداد سفته‌ای به مبلغ ۵۰ میلیون تومان به مربی کودکان داد تا تضمینی برای برگشت پول‌ها ظرف سه روز بعد باشد.

اکنون بیش از یک هفته از موعد پرداخت سفته می‌گذرد، اما این فرد متواری است و پرونده در دادسرای ناحیه دو سعادت آباد در حال پیگیری است.

هر چند در این ماجرا مربی کودکان اُتیسم خود را سرزنش می‌کند و خود را مقصر این اتفاق می‌داند، اما واقعیت آن است که شاید برای هر شخص دیگری هم این ماجرا پیش بیاید و به نظر می‌رسد نهاد‌های متولی باید با دقت و حساسیت بیشتری نسبت به فعالیت اینگونه دفاتر نظارت داشته باشند و از سویی دیگر نیز تمهیدات قانونی برای برخورد با اینگونه جرایم و تخلفات با سرعت بیشتری انجام شود.

منبع: رکنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۹:۱۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۸
حکم کلاهبرداری باید حبس ابد باشد
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۲۲:۳۶ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
تورا به آدمهای امروزه آیید به پول اهمیت میدهندازهمچوادمهاکلابردای کند این جورادمها اسم خودشان راادم میگذارند
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۳:۴۰ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
آدم که نباید از مقدسات سو ءاستفاده کنه.این کارها چوبای خیلی سنگین داره.
Iran (Islamic Republic of)
مژگان میرزایی
۰۰:۱۴ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
آخه با ۳۰۰هزار تومان کی این کارو میکنه؟ مشخص کلاهبرداری. از پایه همه چی اشتباه بوده متاسفانه
United States of America
ناشناس
۲۳:۵۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
واقعا چطور کسی میتونه از این بچه های معصوم دزدی کنه
کجا داریم میریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
بچه های بیچاره اخی.
چقدر امیدوار رفتن ب مشهد بودن..اخی
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۲۰:۳۴ ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
اخه حالا که گرفتنش چرا ولش کردن مرد کلاهبردار چطوری دلش اومده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
مقصر قاًضی است که این فرددزد را بدون وثیقه معتبر ازاد کرده وباید جوابگوی این بندگان خدا. باشد
Iran (Islamic Republic of)
حجت الله
۱۸:۳۹ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
دقیقاً
Iran (Islamic Republic of)
سپیده صبح
۱۶:۴۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
دلم برای اون بچه های معصوم گرفت
آخه چرافکرمیکنن که ظلم به کسی که غیراز خداکسی رو نداره جواب نداره
خواهشا خواهشا دستگاه قضا تواین موارد جدی باشه وعمل کنه ... آخه سفته ازخودطرف گرفته ... کسی که معلوم الحال بوده
France
مصطفی
۲۲:۲۵ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
من پدر یه پسر اوتیسم هستم. دارو ندارمو یه سازنده خورد وبرد و درحالی که قولنامه معتبر با کدرهگیری داشتم قاضی مثل آب خوردن رای به طرف مالکین داد. سرمایه وآینده پسرم دود شد رفت هوا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
چرا وقتی یکبار گرفتنش به همین راحتی ولش کردند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
گل گفتي
Iran (Islamic Republic of)
حجت الله
۱۸:۴۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
کجای دنیا دیدید یا شنید که دزد و شیاد را آزاد کنند اون هم حرام خواری از کودکان طفل معصوم و با نام ائمه کلاهبرداری میکنن.
افسوس و بی نهایت افسوس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
قاضی چرا متهم را بدون ضامن و وثیقه آزاد کرده که الان هم فرار کنه
Iran (Islamic Republic of)
کاشف
۱۸:۴۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
نباید آزاد میشد
آخرین اخبار