خوزستان، رتبه نخست کشور از نظر دوربین‌های نظارت تصویری فعال

مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: ۵۴ دستگاه دوربین نظارت تصویری در استان فعال است که از این نظر رتبه اول کشور را دارا است.

خوزستان، رتبه نخست کشور از نظر دوربین‌های نظارت تصویری فعالغلامعباس بهرامی نیا مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: دوربین‌های نظارت تصویری یکی از پرکاربرد‌ترین تجهیزات حمل و نقل هوشمند دوربین‌های نظارت تصویری به شمار می‌روند که تصاویر آنلاین و به هنگام از وضعیت جاده‌های استان در نقاط حادثه خیز و خاص جاده‌ای ارائه می‌دهند.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۵۴ دستگاه دوربین نظارت تصویری در استان فعال هستند افزود: در بین استان‌های کشور رتبه اول از نظر تعداد دوربین‌های نظارت تصویری را دارا هستیم و براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، تعداد این دوربین‌ها به ۶۰ عدد افزایش خواهد یافت.

خوزستان، پیشرو در نصب و راه اندازی سامانه‌های توزین حین حرکت

او درخصوص سامانه‌های توزین حین حرکت اظهار داشت: این سامانه‌ها یکی از پیچیده‌ترین و تکنیکی‌ترین سامانه‌های هوشمند جاده‌ای محسوب می‌شوند که با هدف جلوگیری از آسیب به رویه راه‌ها و تخریب زیر ساخت‌های جاده‌ای در ۵ نقطه از محور‌های استان که تخلفات اضافه تناژ در آنجا محسوس‌تر است نصب شده اند و استان خوزستان در کشور پیشرو نصب این سامانه‌ها بوده است.

افزایش دوربین های ثبت تخلفات سرعت به ۸۳ عدد 

این مقام مسئول در ادامه افزود: سامانه‌های ثبت تخلفات سرعت که به منظور مدیریت سرعت و حوادث جاده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند، یکی از ضروری‌ترین تجهیزات هوشمند جاده‌ای است که نقش بلا انکاری در کاهش تلفات جاد‌ه ای دارد و در حال حاضر با تلاش بی وقفه و با وجود شرایط سخت نگهداری این سامانه ها، این اداره کل در حال افزایش سامانه‌ها به ۸۳ عدد است که تا شهریور ماه این امر محقق می‌گردد و پوشش ۹۰ درصدی محور‌های شریانی استان را در بر خواهد داشت.

مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان تصریح کرد: تابلو‌های پیام متغیر از جمله؛ تجهیزات هوشمند جاده است که از طریق پیام‌های اخباری درج شده بر آن‌ها می‌تواند رابط خوبی میان کاربران جاده‌ای و مرکز مدیریت راه‌های استان باشد بطوری که پیام ها، اخطار‌ها و انسداد‌های جاده‌ای از طریق این تابلو‌ها به سمع و نظر کاربران جاده‌ای می‌رسد و در حال حاضر ۴ دستگاه تابلو پیام متغیر در استان فعال است.

بهرامی نیا، اعتبار هزینه شده برای نصب و راه اندازی این دوربین ها را ۴ میلیارد تومان عنوان کرد.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: راهداری ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.