سامانه دفاعی باور ۳۷۳ باور ملی ماست

امام جمعه نودژ گفت:سامامه دفاعی باور ۳۷۳ ظهور قدرتمند ایران در عرصه پدافندی است که غروز ملی را به دنبال داشت و شعار ما می‌توانیم بود.

سامانه دفاعی باور ۳۷۳ باور ملی ماستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان حجت الاسلام والمسلمین رضا احمدی نیک امام جمعه آسمینون (نودژ) در خطبه‌های نماز جمعه گفت: یکی از اولویت ‏های کاری دولت که می‏ تواند ضامن تحقق دیگر کارکرد‌های دولت باشد، مقابله با فساد و شفاف سازی در دستگاه اجرایی است ‫.


او افزود: هفته دولت، فرصتی برای بررسی ابعاد، وظایف و کارکرد‌های دولت است، یکی از اولویت‏‌های کاری دولت که می‌تواند ضامن تحقق دیگر کارکرد‌های دولت باشد، مقابله با فساد و شفاف سازی در دستگاه اجرایی است که حاصل آن، افزایش کارآمدی و اعتباربخشی به مسئولین قوه مجریه خواهد بود.

احمدی نیک بیان کرد: در این زمینه می‏ توان به چهار ملاحظه اساسی توجه نمود اول اینکه وظیفه پیشگامی دولت در مبارزه با فساد در مرحله دوم وظیفه دولت در ایجاد بستر‌های شفافیت مالی ودر گام سوم پرهیز از حواشی و ورود به عرصه مبارزه عملی و در مرحله چهارم پرهیز از سیاسی کردن گفتمان مبارزه با فساد است.

امام جمعه نودژ گفت: اهمیت فرهنگ از منظر رهبر معظم انقلاب، همین بس که معظم له در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکیدفرمودند فرهنگ، در بلندمدّت، از اقتصاد خیلی مهم‌تر است؛ اقتصاد مسئله‌ی فوری و اولویت کنونی ما است، (امّا) مسئله‌ی فرهنگ یک مسئله‌ی مستمرّی است و بسیار مهم است؛ حتّی در قضیه‌ی اقتصاد هم مهم است.

او اضافه کرد: غلبه‌ فرهنگی، بسترساز غلبه‌ی اقتصادی و سیاسی است چراکه از نگاه رهبر حکیم انقلاب «اگر ملتی اجازه داد فرهنگ ملی‌اش پایمال تهاجم فرهنگ‌های بیگانه شود، آن ملت از دست رفته است. ملت غالب، ملتی است که فرهنگش غالب است.

احمدی نیک گفت: در خصوص مهم‌ترین اولویت‌های کاری دولت در حوزه فرهنگ می‌توان به مواردی همچون تبیین ابعاد سبک زندگی اسلامی – ایرانی، تکمیل واجرای طرح مهندسی فرهنگی و پیوست‏‌های فرهنگی، بهبود فرهنگ کار، بهبود فرهنگ مصرف، تقویت فرهنگ قرآنی، افزایش سرانه مطالعه و تیراژ کتاب، مقابله با اباحیگری و بی‏ بندوباری اخلاقی اشاره کرد.

‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬خطیب جمعه نودژ عنوان کرد:هفته گذشته رونمایی از سامامه دفاعی باور ۳۷۳ را داشتیم که شاهد ظهور قدرتمند ایران در عرصه پدافندی بود. مسئله‌ای که غروز ملی را به دنبال داشت و ثمره اعتقاد جوانان مومن به شعار ما می‌توانیم بود.

امام جمعه نودژ گفت: روز یکشنبه آغاز سال جدید قمری و آغاز ماه محرم الحرام و هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر است ضمن تسلیت ایام محرم امید است که شاهد حضور پرشور مردم به ویژه جوانان عزیز در مجالس عزای امام حسین (ع) باشیم و حرمت این ایام را نگه داریم همچنین امید است مساجد و هیئت‌های مذهبی با برنامه ریزی مناسب مجالسی با شور و شعور حسینی برگزار نمایند.

امام جمعه نودژ بیان کرد: در خصوص امر به معروف و نهی از منکر تضمین کننده حیات طیبه در نظام اسلامی است.

احمدی نیک گفت: انتظار است مسئولان با آماده کردن بستر‌های مناسب، زمینه حضور و فعالیت بیشتر شرکت گهر زمین (معین اقتصادی) را در منطقه فراهم و زمینه ایجاد اشتغال و ... را فارغ از مسائل سیاسی هموار سازند.

او حمایت جدی مسئولان در بحث خرید خرما از کشاورزان را بسیار مهم خواند و گفت: قیمتی که اعلام می‌کنند فقط در فضای مجازی نباشد الان شنیده می‌شود که قیمت مصوب پانزده هزار تومان است، ولی هفت الی هشت هزار تومان از کشاورزان بیشتر خریداری نمی‌شود و این ظلم است البته که کشاورزان هم باید با مسئولان همکاری کنند.

او با اشاره به اشتغال جوانان در معدن و پالایشگاه منطقه گفت: مسئولان به ویژه فرماندار و نماینده بابد پیگیر و مطالبه این موضوع باشند.

انتهای پیام /ح

خطبه های نمازجمعه نودژ

برچسب ها: امام جمعه ، باور 373
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار