۹۵ درصد کل جمعیت روستایی خوزستان زیر پوشش شرکت آب روستایی

مدیرعامل آبفای روستایی خوزستان گفت: جمعیت ۹۸۴ هزار و ۲۲۷ نفر از روستاییان استان زیرپوشش شرکت آب روستایی است، که ۹۵ درصد کل جمعیت روستایی را شامل می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عادل حرباوی مدیرعامل آبفای روستایی خوزستان گفت: جمعیت ۹۸۴ هزار و ۲۲۷ نفر از روستاییان خوزستان زیرپوشش شرکت آب روستایی است، که ۹۵ درصد کل جمعیت روستایی را شامل می‌شود.

او افزود: استان ۳ هزار و ۷۲۷ روستا دارد که ۳ هزار و ۵۰ روستا زیرپوشش آبرسانی قرار داشته و بقیه به شبکه آبرسانی امور عشایر، دهیاری‌ها و آب شهری متصل هستند.

حرباوی بیان داشت: از طریق آب‌های سطحی و رودخانه‌ها منابع آب روستایی تامین و به میزان ۶۰ درصد، چاه ۳۰ درصد و ۱۰ درصد نیز سایر منابع است.

مدیرعامل آبفای روستایی خوزستان ادامه داد: تولید ۳۲۰ هزار مترمکعب آب به صورت روزانه در این شرکت انجام می‌شود همچنین ما ۴۴۳ منبع تولید آب داریم که با توجه به قدمت بالای آن ها، ۴۳ درصد تأسیسات این شرکت دچار فرسودگی شده و نیاز به اعتبار خاص برای نوسازی دارند.

این مقام مسئول تصریح کرد: از سال ۹۲ تاکنون یک هزار و ۷۳۹ کیلومتر لوله در قالب خط انتقال و شبکه توزیع در خوزستان اجرا شده است و ۳۰ هزار مترمکعب مخزن ذخیره و ۱۱۱ پروژه آبرسانی روستایی تکمیل و وارد مدار بهره‌برداری شد که با این اقدامات ۸۸۵ روستا از نعمت آب شرب کافی بهره‌مند شدند.

او افزود: در زمینه حفر و تجهیز چاه ۴ حلقه چاه جدید را وارد مدار و ۳ باب ایستگاه تقویت فشار آب و ۲ هزار مخزن بتنی احداث کردیم.

برطرف شدن مشکل آب شرب روستایی

حرباوی بیان داشت: در کل استان ۶۰ کیلومتر خط انتقال و ۶۵ کیلومتر شبکه توزیع اجرا شد که در واقع با اجرای این طرح‌ها ۴۵ روستا مشکل آب آن‌ها برطرف و روستا‌های فاقد آب نیز آب‌دار شدند و ۵۳ هزار نفر روستایی از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

مدیرعامل آبفای روستایی خوزستان تصریح کرد: برای بخش غیزانیه با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان شروع کار خط انتقال به طول ۱۵ کیلومتر و قطر ۶۳۰ میلیمتر انجام دادیم و بر اساس پیش بینی ظرف آبان ماه به اتمام می‌رسد همچنین پروژه رغیوه ۲۸ کیلومتر آن باقی مانده و امیدوارم که امسال شروع شود و طی سال مالی جاری این طرح را به اتمام برسانیم و مشکل آب این بخش را هم برای همیشه حل کنیم.

حرباوی عنوان کرد: در طرح جفال شادگان طی ۱۰ روز آینده بازگشایی پاکات و انتخاب پیمانکار را داریم که ۲۸ روستای دچار مشکل آب را منتفع می‌کند و در طرح حومه غربی رامهرمز ۱۱ روستا مشکل آب داشتند که با اجرای ۷ کیلومتر مشکل ۹ روستا برطرف شده و مابقی با تکمیل پروژه مشکل آب آن‌ها برطرف می‌شود.

انتهای پیام/م

برچسب ها: آبرسانی ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.