تثبیت ۱۲هزارو ۱۳۰ فرصت شغلی در لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۱۲ هزار و ۱۳۰ فرصت شغلی واحدهای تولیدی استان طی ۲ سال گذشته تثبیت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،علی آشتاب گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان علاوه بر پیگیری اشتغال روستایی و مشاغل خانگی، طی ۲ سال گذشته با حمایت از واحدها و پیگیری مشکلات کارآفرینان توانسته از بیکاری ۱۲ هزار و ۱۳۰ نفر جلوگیری کرده و این تعداد فرصت شغلی را تثبیت کند.

وی اظهار داشت: در این راستا اقدامات حمایتی از جمله رایزنی با دستگاههای خدمات رسان آب، برق و گاز برای تقسیط یا بخشودگی بدهی واحدها و پیگیری برای رفع یا کاهش مشکلات مالیاتی و بدهیهای تامین اجتماعی انجام شده است.

وی تصریح کرد: سال ۹۶ هفت هزار و ۱۲۵ کارگر در ۵۱ واحد تولیدی و پارسال نیز پنج هزار و ۵ کارگر مشغول در ۳۴ واحد تولیدی از این حمایت ها بهره مند شدند.

آشتاب اضافه کرد: همچنین در طرح معرفی فارغ التحصیلان دانشگاهی توسط ادارات کار به واحدهای تولیدی، در سال ۹۶ تعداد ۱۰ هزار و ۷۰ نفر به ۴۵۷ واحدمعرفی و در نهایت یکهزار و ۴۱۳ نفر بکارگیری شدند و در سال گذشته نیز از مجموع ۱۶ هزار و ۴۷۰ نفر فارغ التحصیل ۲ هزار و ۴۶۰ نفر توانستند در ۵۸۸ واحد تولیدی مشغول بکار شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۷ مرکز کاریابی و مشاوره شغلی در لرستان وجود دارد که سال ۹۶ از مجموع سه هزار و ۲۰۹ فرد معرفی شده به واحدهای تولیدی توسط این مراکز، ۲ هزار و ۱۰۷ نفر شغل پیدا کردند و پارسال نیز مراکز کاریابی با معرفی ۲ هزار و ۵۶۳ نفر توانستند یکهزار و ۳۵۸ نفر را در واحدها مشغول بکار کنند.

انتهای پیام/د

۱۲هزارو 130 فرصت شغلی در لرستان تثبیت شد

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.