رای الیوم گزارش داد؛

سکوت خفّت‌بار برخی کشورهای عربی در قبال تجاوزات رژیم صهیونیستی


رای الیوم در گزارشی سکوت برخی کشورهای عربی در قبال تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم و از آن انتقاد کرد.


سکوت خفت‌بار برخی کشورهای عربی در قبال تجاوزات رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رای الیوم، سران کشور‌های عربی به جای اینکه رژیم صهیونیستی را به خاطر تجاوزات اخیر به ضاحیه بیروت محکوم کنند حزب‌الله را محکوم می‌کنند که چرا با سرنگون کردن پهپاد‌های این رژیم فضا را متشنج کرده است.

روزنامه الکترونیکی رای الیوم در یادداشتی با اشاره به تجاوزات رژیم صهیونیستی به خاک کشور‌های عربی و سکوت خفت بار این کشور‌ها در برابر آن نوشت: دشمن اسرائیلی حملات روزانه خود را به فرودگاه‌ها و پایگاه‌های نظامی افزایش داده است آن هم به بهانه اینکه این پایگاه‌ها ایرانی هستند. رژیم صهیونیستی بی‌توجه به معاهدات و حتی ائتلاف‌های بین دمشق و تهران، از سال‌ها پیش این کار را انجام می‌دهد و در عین حال به ائتلاف سوریه با روسیه بی‌توجهی می‌کند. رژیم صهیونیستی به نیروی هوایی روسیه نیز که در حملات به پایگاه‌های النصره و سایر گروه‌های تحت حمایت ترکیه مشارکت دارند، بی‌توجهی می‌کند. این در حالی است که ترکیه راه را برای این گروه‌ها باز گذاشته است تا مانع از توقف جنگ علیه سوریه شود تا در نهایت این کشور را تسلیم و آن را مجبور کنند به مصر انورسادات ملحق شود و مانند او پیمان صلح و بهتر است بگوییم تسلیم شدن را بر اساس شرط‌های دشمن اسرائیلی-آمریکایی امضا کند.


بیشتر بخوانید: ترفند صهیونیست‌ها برای در امان ماندن از انتقام حزب‌الله + تصاویر


بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، چند روز پیش و بعد از بازگشت از مسقط و دیدار با سلطان قابوس، پادشاه عمان، افتخار کرد که برخی کشور‌های عربی و در رأس آن‌ها بحرین، از او برای سفر به این کشور‌ها دعوت کرده‌اند. در همین حین بود که دو پهپاد اسرائیلی به ضاحیه جنوبی بیروت حمله کردند. حمله پهپاد‌های اسرائیل در شب صورت گرفت و مردم خواب بودند و مرکز رسانه‌ای خالی از کارمند بود و فقط نگهبانان آنجا بودند. اولین پهپاد می‌توانست قبل از رسیدن دومین پهپاد هرجا را که می‌خواست بمباران کند و پهپاد دوم می‌توانست برای خروج آرام از منطقه آن هم بعد از تمام شدن ماموریت به آن کمک کند. اما ماموریت انجام نشد و دو پهپاد به نقطه شروع پرواز خود برنگشتند بلکه دستمایه ”بازی و شادی“ کودکان ضاحیه، دوربین‌های شبکه‌های تلویزیونی داخلی، عربی و بین‌المللی و حتی اسرائیلی شدند.

به این ترتیب سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، که در روستای العین نزدیک بعلبک، به سالگرد پیروزی در جنگ سی و سه روزه مشغول بود، توانست شکست جدید اسرائیل را به جهان ثابت کند.

نویسنده با تاکید بر این موضوع که رژیم صهیونیستی با نیرنگ، خیانت کشور‌های عربی و توطئه جهانی در خاک فلسطین شکل گرفت، نوشت: فرماندهان تانک‌های سوخته اسرائیل در منطقه سهل الخیام، بنت جبیل و عیترون در حالی درخواست کمک می‌کردند که نیرو‌های نجات برای یافتن راه امنی به منظور رسیدن به آن‌ها به تلاش‌های بیهوده دست می‌زدند.

نویسنده در پایان تاکید کرد: فرض کنیم که فرماندهان و کارشناسان ارتش اسرائیل شدیدا مشغول بررسی علل این شکست نظامی و پیامد‌های روانی و عملی آن برای ارتش اسرائیل هستند. اما سران عرب و پادشاهان و شاهزادگان بیشترین کاری که می‌توانند انجام دهند این است که حرف‌های بی‌طرفانه پوچ دو پهلو بزنند یعنی غیرمستقیم اسرائیل را تقبیح می‌کنند و حاضر به محکوم کردن آن نیستند و البته حزب الله را هم سرزنش می‌کنند زیرا این جنبش با سرنگون کردن دو هواپیمایی که به گردشی شبانه در آسمان بیدار بیروت و ضاحیه آن دست زده بودند، فضای آرام را متشنج کرد!

انتهای پیام/

بی‌توجهی سران عرب به اقدامات متجاوزانه اسرائیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فقط و فقط ایران
۱۸:۳۶ ۱۰ شهريور ۱۳۹۸
کشور های عربی همینن فقط به فکر خوشونن کار به همسایه و برادر خودشون ندارن و فقط میخوان پول دربیارن .
Iran (Islamic Republic of)
شوذب
۱۲:۳۲ ۱۰ شهريور ۱۳۹۸
ازیک مشت گاوه شیرده چه انتظاری دارید اگراینهامسلمان بودنندیالاعقعل شرافت عربی داشتند اینجوردرمقابل این رژیم کودککش سرتسلیم فرودنمی اوردند
Iran (Islamic Republic of)
احمدرضا
۱۶:۴۴ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
تاریخ فراموش نخواهد کرد...
آخرین اخبار