بیش از یک میلیون متر مربع از معابر روستایی خوزستان آسفالت شد

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خوزستان گفت: در اجرای پروژه آسفالت معابر روستایی طی پارسال، بیش از یک میلیون متر مربع از این معابر آسفالت شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالخالق محمدیان معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خوزستان درخصوص وضعیت معابر روستایی استان گفت: در سال ۹۷ تعداد ۱۳۳ روستای خوزستان تحت پوشش طرح آسفالت معابر روستایی قرار گرفتند.

او منبع تامین اعتبار این عملیات را قیر یارانه‌ای با مشارکت دهیاری و شورای اسلامی روستا‌ها عنوان کرد.

محمدیان با بیان اینکه بر اساس آمار در طرح یاد شده بیش از ۱۵ هزار تن قیر توزیع شده، اظهار داشت: سطح متراژ این پروژه‌ها بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع بوده است.

این مقام مسئول در ادامه افزود: از سال ۹۴ تاکنون با اعتبارات قیر یارانه‌ای در سطح استان تعداد ۵۶۲ روستا به میزان حدود ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع از نعمت آسفالت بهره‌مند شده اند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خوزستان، ضمن تشکر از معاونت عمرانی استانداری و همچنین مدیرکل امور روستایی، فرمانداران، بخشداران و دهیاران استان خواستار استمرار این همکاری‌ها برای تسریع در اجرایی شدن پروژه‌های سطح استان شد.

عبدالخالق محمدیان اذعان داشت: این معاونت در سال گذشته ۱۹۷ پروژه عمرانی را اجرایی کرده که اعتبار پروژه‌های دارای تخصیص ۸۱۰ میلیارد ریال و اعتبار تخصیص یافته پروژه‌ها ۳۷۰ میلیارد ریال بوده است.

او تصریح کرد: در سال جاری ۱۶۰ پروژه با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد افتتاح و مورد بهره برداری قرار می‌گیرند؛ برای سال جاری ۱۹ پروژه جدید تعریف شده است.

محمدیان با اشاره به تحول در صدور اسناد مالکیت روستایی گفت: بر اساس تفاهم نامه بنیاد مسکن با پست خوزستان اسناد مالکیت با پست برای مالکان روستایی ارسال می‌شود که باعث شده مراجعات کاهش یافته و هزینه‌های ایاب و ذهاب به حداقل برسد.

او بیان داشت: از سال ۸۸ تاکنون ۱۶۷ هزار سند روستایی صادر شده که بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ سند تک برگ مربوط به سال ۹۷ بوده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خوزستان به تفاهم‌های تخصصی با شورای عالی استان‌ها و اوقاف و امور خیریه اشاره کرد و افزود: در سال‌های پس از اجرای تفاهم نامه با شورای عالی استان‌ها و با مشارکت شایسته دهیاری‌ها بسیاری از پروژه‌ها به خوبی اجرایی شده است.

او اظهار کرد: در حوزه دفتر فنی این معاونت، ۱۴ طرح هادی (بازنگری) از محل تخصیص اعتبارات سال ۹۶ در سال ۹۷ تهیه شده و در زمینه طرح‌های گردشگری هم ۷ طرح گردشگری روستایی به تصویب رسیده است.

به گفته این مقام مسئول، ۲ طرح مصوب منظومه روستایی نیز تهیه شده و تعداد طرح‌های در دست تهیه جابجایی روستا‌های خوزستان ۳ طرح بوده است.

محمدیان اظهار داشت: پروژه‌های تغییر کاربری ۲۵۰ مورد، تعداد طرح‌های در دست تهیه در سال ۹۸ ار محل اعتبارات سال ۹۷ (ملی، استانی و دهیاری‌ها) ۵۹ مورد بوده است.

او افزود: ۱۰۰ طرح تهیه شده روستا‌های فاقد دهیاری زیر بیست خانوار روستا‌های خوزستان نیز به تصویب رسیده است.

انتهای پیام/گ

اجرای عملیات بهسازی معابر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.