بهره‌مندی بیش از ۶۰۰ خانوار نیازمند یزدی از خدمات مراکز نیکوکاری

مدیرکل کمیته امداد استان یزد با اشاره به بهره‌مندی ۶۳۱۵ خانوار نیازمند از خدمات مراکز نیکوکاری در استان، گفت: تا پایان سال ۹۸ تعداد مراکز نیکوکاری استان یزد به ۱۱۰ مرکز افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  محسن علیزاده، مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت:۶۳۱۵ خانوار نیازمند از خدمات مراکز نیکوکاری بهره‌مند هستند، طی سال گذشته نیکوکاران یزدی ۱۹ میلیارد و ۳۹۴ میلیون تومان به‌صورت نقد، کالا و خدمات مستقیم به نیازمندان استان از طریق مراکز نیکوکاری کمک کردند، این کمک‌ها در قالب سبد معیشتی، اکرام ایتام و محسنین، جهیزیه، زکات، درمان، جهیزیه، مسکن، فرهنگی و تحصیلی، اشتغال و توانمندسازی همچون کاریابی و معرفی برای دریافت تسهیلات خودکفایی و تأمین لوازم ضروری زندگی بوده است.


 علیزاده، بابیان اینکه فعالیت مراکز نیکوکاری باهدف واگذاری امور مردم به مردم و پیوند محرومان با نیکوکاران است، گفت: شصت و ششمین مرکز نیکوکاری استان یزد به نام شهید سید جلیل ساداتی در شهر یزد افتتاح شد.

او با بیان اینکه این اولین مرکز نیکوکاری در استان یزد است که به نام شهید مزین شده است، افزود: مرکز نیکوکاری شهید سید جلیل ساداتی دریکی از محلات برخوردار شهر یزد قرار دارد و ظرفیت بسیار خوبی برای تعامل با خیران و پیوند آنان با نیازمندان است.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد بیان کرد: مرکز نیکوکاری واحدی مردمی که دارای هیات عامل است و اعضای آن به‌صورت افتخاری در سطح محلات و روستا‌ها با تمرکز بر مساجد و با محوریت مسجد محله برای توسعه مشارکت‌های مردمی و ارائه خدمت به نیازمندان و محرومان با نظارت کمیته امداد فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال ۹۸ تعداد مراکز نیکوکاری استان یزد به ۱۱۰ مرکز افزایش می یابد ادامه داد: شناسایی، ارتباط و تعامل با اشخاص حقیقی و حقوقی تأثیرگذار همچون خیران، مؤسسات خیریه برای استفاده بهینه از ظرفیت آنان در راستای رفع مشکل محرومان، برون‌سپاری و توسعه خدمت‌رسانی به محرومان و تکریم آنان، ایجاد همبستگی، تکامل و توازن اجتماعی در جامعه و ارتقای فرهنگ انفاق و نیکوکاری و همچنین طراحی، استقرار و مدیریت شبکه‌های نیکوکاری با تمرکز بر محله و با محوریت مسجد محله ازجمله اهداف راه‌اندازی مراکز نیکوکاری است.

او افزود: کمک به پرداخت هزینه درمانی و کمک به ارتقاء شاخص‌های بهداشتی نیازمندان، ارائه خدمات فرهنگی، پرورشی و تربیتی به مددجویان، ارائه خدمات حقوقی، کمک به رفع سوء تغذیه مددجویان، پرداخت بیمه اجتماعی مددجویان، کمک به خرید، ساخت، تعمیر، تکمیل، بازسازی و بهسازی مسکن مددجویی، کمک به امر ازدواج مددجویان، اعطای وام قرض‌الحسنه اشتغال و کارگشایی، کمک به هزینه تحصیلی دانش آموزان و شهریه دانشجویان تحت حمایت از جمله خدماتی است که به مددجویان تحت حمایت ارائه می‌شود.

حمایت کمیته امداد استان یزد به  بیش از ۴ هزار  دانشجوی نیازمند

علیزاده ادامه داد: کمک‌های ارائه‌شده به مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند از محل اعتبارات دولتی و مشارکت‌های مردمی تأمین می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد تصریح کرد : ۸۵ درصد خانوار تحت حمایت با جمعیت ۲۳ هزار و ۳۹۰ نفر از این نهاد کمک‌ معیشت دریافت می‌کنند.

اوگفت: ۴ هزار و ۳۳۹ دانش‌آموز و ۶۳۱ دانشجو تحت حمایت کمیته امداد استان یزد قرار دارند و از خدمات حمایتی این نهاد استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار